דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד למצוא את נקודת החופש שלי?

כיצד למצוא את נקודת החופש שלי?

laitman_2010-03-15_9956_us-70.jpg

שאלה: מדוע הבורא ברא את העולם כך שהוא נסתר מהשׂכל ומהרגש שלנו? מדוע הוא ברא אותנו מנוגדים אליו ולמטרה הסופית?

תשובתי: מאחר והוא רצה לתת לנו חופש! כדי שאנחנו, לפי חופש הבחירה שלנו, נרצה לגלות אותו ונהפוך להיות משפיעים כמוהו. אם היינו מלכתחילה מרגישים ומקבלים את הבורא כפי שהוא, מי מאיתנו היה מתנגד ועושה משהו אחר?!

כך גם כעת, אף אחד מאיתנו אינו מתנגד לאגואיזם השולט בו. אנחנו המבצעים האוטומטיים של התוכנית האגואיסטית. ואם היו מכניסים לתוכנו תוכנה של השפעה, אנחנו היינו גם כן מיישׂמים אותה, והיינו נקראים מלאכים, "הכוחות האוטומטיים של הטבע. אך לא בצורה הראשונה וגם לא בצורה השנייה אין חופש.

החופש הוא רק באמצע, בין הטומאה לקדושה. המצב הזה נקרא "קליפת נוגה", השליש האמצעי דתפארת. ולכן הבורא חייב להעמיד אותנו בנקודה הזאת של חוסר שיווי משקל, כדי שאנחנו לא נדע, לאיזה צד לנטות! היכן הטוב, והיכן הרע, מה להעדיף, לאן להשתוקק ולנוע?

כאן בדיוק נמצאת נקודת חופש הבחירה שלנו, ורק מהנקודה הזאת אנחנו מחברים קו שבו אנחנו פוסעים מהרגע הנוכחי ועד לגמר התיקון. תפקידנו הוא רק להבין את מידת וצורת ההסתר, הסיבות שלו ונחיצותו, כדי לבנות את עצמנו כאישיות עצמאית.

לבורא אין כאן שום מטרה אחרת, חוץ מהעצמאות שלנו. הרי נחוץ לו נברא עצמאי, אחרת את מי הוא ייהנה? – את המכונה שאותה הוא ייצר בעצמו, והוא שולט בה לחלוטין. אך במידה שהנברא הופך לעצמאי, הבורא מקבל תענוג, בזה שהוא מהנה לנברא. כבר יש את מי ליהנות!  יש מישהו שקיים באופן ריאלי!

לכן הוא לא יכול היה לברוא אותנו מלכתחילה טובים ולהעניק לנו את כל עולם אין סוף, ובזאת לסיים. הוא היה חייב לברוא אותנו מנוגדים אליו ולמקם אותנו בין שני העולמות. דווקא כאן באמצע, בקרע בין שני העולמות האלה, היכן שלא פועלת שליטת הבורא ולא פועלת שליטת הנברא, בנקודה הניטראלית הזאת, שאינה שייכת לא לאחד ולא לשני – רק כאן יש את החופש!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 08.06.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
על החבל היישר אל הבורא
הצעד למימד העליון ואפקט קאזימיר
החופש – הוא עבדות מרצון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest