דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לכוון עצמנו בקריאה בספר הזוהר?

כיצד לכוון עצמנו בקריאה בספר הזוהר?

laitman_2009-11-29_0032_70.jpg

כאשר אנחנו קוראים בספר הזוהר, עלינו להתאחד למציאות אחת הקיימת בתוך הנשמה שלנו.

הנשמה היא כל מה שמכונה מלכות דעולם אין סוף, מלכות של עולם האצילות, כל העולמות יחד, "אני" או "אני וכל העולם". כל זה שייך לנשמה שלי, כי הרי כל מה שאני מרגיש, מורגש רק בה.

ומי זה הבורא? – הבורא הוא הכוח הפנימי הפועל בתוך הנשמה שלי, הסיבה לכך שאני מרגיש וקיים, עליי לגלות את כל הבריאה ואותו עצמו, כמקור החיים שלי.

ספר הזוהר מספר לנו על הנשמה הזאת, על חלקיה השונים, על המצבים והתהליכים שמתרחשים בה. משום שאני משתדל לגלותם, אני כל פעם מגלה יותר את הנשמה שלי, את כלֵי הקליטה שלי, את העולם שבו אני למעשה נמצא עכשיו, אבל בשלב זה הוא נסתר ממני.

חכמת הקבלה נקראת חכמת הנסתר, מאחר והיא עוסקת בעולם שנסתר מאיתנו, והיא מגלה לנו אותו.

בנוסף לכך, כדי לעזור לנו ניתנו לנו חברים, אותם חלקי המציאות שאני מכנה קבוצה קבלית – החברים שלי שיכולים לעזור לי. כי הרי הם רוצים להתקרב אליי ואני אליהם. הם מהווים חלקים פעילים מכל המציאות, שאותה אני מרגיש ושאיתם אני יכול לעבוד בצורה הדדית כדי לקרבם אליי. עם כל שאר המציאות אינני יכול לעבוד בצורה כזאת, מאחר ואינני מרגיש תגובה חוזרת כזו.

שני החלקים הפעילים האלה ניתנו לי על ידי הבורא, כדי שעל ידי עבודה מעשית איתם, אני אוכל להתקרב לכל שאר חלקי המציאות, החלקים של הנשמה הפרטית שלי.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 22.03.2010

רשומות קודמות בנושא:
תבקשו ותבינו!
כיצד לגלות בתוכי את אור אין סוף
לגלות את הזוהר בתוכי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest