דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לזכות ל"שמירה מלמעלה"

כיצד לזכות ל"שמירה מלמעלה"

laitman_2009-08_5961-70.jpg

כל הטבע מתחלק לדרגות: דומם, צומח, חי ומדבר. באנושות ישנן אותן הדרגות, ואת אותה החלוקה בדיוק, בכל אחד מאיתנו: ארבע דרגות של התפתחות הרצון שלנו ליהנות. קנאה, תאווה ורדיפת כבוד מוליכים אותנו דרך הדרגות האלה: מהרצון לעושר אל הרצון לשליטה, ומשליטה לידע ומושכלות, שמפתחים אותנו ממדרגה למדרגה.

ככל שהאדם עולה יותר למעלה, ככל שהוא מקבל יותר הזדמנויות מצד הטבע, כך גדלים סיכוייו לטעות ולהתרחק מהאמת. כמה שיותר גבוה הוא מתפתח, כך הוא כולל בתוכו יותר תכונות מגוונות, והופך להיות ליותר פגיע ונתון להשפעות למיניהן.

את פשוטי העם מעניינים רק חיי הרווחה שלהם, להיות עשירים יותר, רק כסף. גיבורים השואפים לשליטה, כבר תלויים בדעת הסביבה, והחכמים המשתוקקים לחכמה וידע, מלאים בספקות ונמצאים בקביעות בחיפוש ובחוסר שׂביעות פנימית. ככל שהאדם מפותח יותר, כך יש לו יותר סיכויים להיסחף אחר רעיון צדדי, במקום ללכת בדרך הישרה והקצרה אל המטרה, לדבקות עם הבורא.

בעל הסולם כותב ב"הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", שרצון שלם של בני אדם מפותחים מתנפץ, אז הם פונים ומתרכזים בכסף, שליטה וכבוד, ושוכחים את המטרה העיקרית ובזה מסתיים "האדם". כאן יכולים לעזור רק מזל ו-"שמירה מלמעלה". אנחנו רואים שהיו אנשים שהיו בעלי רצונות אמיתיים, אך גם הם דעכו בהדרגה, התקפלו וקרסו תחת חישובי העולם שלנו. לכן, עשה עם עצמך חישוב וחשבון מחמיר: האם באמת חשובה לך רק המטרה, שחוץ ממנה כל השאר העולם אינו קיים.

הבורא עוזר לאדם בדרך הזאת, רק אם קיימת בו אותה החרדה והרעדה והיראה לא ליפול ולנטות מהדרך, שעל ידי היראה והחרדה האלה הוא מזמין אליו עזרה מלמעלה. הרי אז הוא מבין שהנשמה שלו נמצאת במלואה בידי הבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 29.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
כיצד לאחד את כל הפירמידות לאחת
הרצון צריך להיות מטרתי
לשאוף ל"נקודת היעד"!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest