דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להפוך לסופרמן רוחני?

כיצד להפוך לסופרמן רוחני?

שאלה: במקום לקבל כוחות על-טבעיים, אני מרגיש את עצמי מיום ליום יותר ויותר חלש. כיצד להפוך ל"סופרמן" רוחני שמתעלה מעל לאגו שלו?

תשובתי: קודם כל צריך להתבסס על עובדות. ואין צורך לפחד מהעובדות, כי את הכול מגיש לנו הבורא, כתהליך שממנו אנחנו צריכים ללמוד משהו. האור העליון פועל ומשפיע על הרשימות הפנימיות שלנו, יוצר בתוכן תמונות שמופיעות לפנינו. הוא לוקח את הרשימות, מקרין אותן על המסך הפנימי שלנו, ואנחנו מרגישים את עצמנו במצב מסוים.

כל המצבים האלה חייבים להתרחש עימנו בדרך. אז מה הבעיה שאני מרגיש פעם רע ופעם טוב, ובכלל לא שולט על עצמי? – קודם כל האור הוא ששולט בי. עכשיו מסבירים לי, כיצד האור פועל ומשפיע עליי. ומי הוא האני? אני רק עוקב אחר העבודה הזאת. ולכן היא נקראת עבודת ה'. ואנחנו מביטים עליה מהצד. תלמד ממנה, את מה שמתרחש. זה לא כל כך מובן, מפני שהוא עובד עליי. אם אני הייתי מסתכל על החבר שלי שפתאום בוכה או צוחק, או ישן או רץ לאן שהוא, זה היה נורמלי כי הרי הייתי רואה את פעולת האור על מישהו אחר. ועל עצמי אני לא כל כך שׂמח לראות את זה.

מצד אחד, זה נכון. מהצד השני, אם אתה מתחיל לזהות את עצמך עם הפעולות האלו, עם הבורא, אם אתה רוצה להצדיק אותו, אז זה בכלל לא משנה מה יעבור עליך. אתה מזהה את עצמך עם הפועל עליך, ואת עצמך אתה תופס כחומר לעבודתו. האם אתה יכול להתנתק מהחומר הזה? "זה בכלל לא אני. אם אני נע, עושה כל מיני דברים, חושב ורוצה, כל זה, זה לא אני. אני מזהה את עצמי עם הבורא שעושה עם החומר הזה מה שיחפוץ". אז אני רואה את עצמי מהצד.

אז נשאלת השאלה: האם אני יכול לבקש מהבורא שהוא יבצע פעולות אחרות המכוונות למטרה? – יכול להיות שזה יצליח, בוא ננסה. אילו פעולות? לשֵם מה? מה הוא ישמע? מה ירצה להגשים? הרי אינני רוצה לבקש משהו לשווא. אם כבר הגעתי למצב כזה, שיחד איתו פועל כנגד הגוף שלי, כמו משה עם הבורא כנגד פרעה, אז בוא אני אבקש משהו אמיתי. אז כבר האדם מתחיל את כל התהליך הזה.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 25.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
אומנות של מנצחים
מה זה בורא?
שתי ציפורים ששמעו כרוז

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest