דף הבית / כנסים / טיול רוחני בעולמנו

טיול רוחני בעולמנו

ערכנו נסיעה מיוחדת לצפון הארץ, למקומות הקבליים ביותר, היכן שפעם חיו המקובלים הגדולים ביותר. זוהי ארץ אגדית עם מטעי הזיתים שקיימים באזור עוד מזמנו של רבי שמעון שהיה מטייל כאן עם חבריו. מציאות כזו חדה, כאילו כל החיים עד כה הם תפאורה, והנצחיות מורגשת כאן בכל דבר.

[nggallery id=21]

קברותיהם של רבי עקיבא והרמח"ל בטבריה, על הר גבוה. האבן הלבנה של המצבה שכלל אינה מתחברת עם המוות, כי הרי המקובל והמוות אינם מתחברים. להיפך, כאן הכול מקרין אנרגיית חיים, ולמטה נמצא ים הכינרת, הסמל של הבינה בעולם הגשמי, ים שלם של אור חסדים.

מערת האידרא רבא, היכן שנכתב ספר הזוהר. בפנים הכול מסתורי, המערה אפופה חשכה קטיפתית ומרצדים בה אורות הנרות. כל כך הרבה אנשים נכנסו פנימה, אך הקירות כאילו התרחבו. פתאום בשקט הזה, קול רועד מתחיל לקרוא את מאמרו של בעל הסולם "אין עוד מלבדו" מתוך הספר "שמעתי", וכל מילה משתקפת מהקירות האלו ומתגברת, אתה פתאום מאמין שבאמת אין עוד מלבדו!

התחנה האחרונה בעמוקה, כל החברים וחברי בית "קבלה לעם" – כפר הנשיא שהגיעו במיוחד, מתכוננים יחד לסעודה. למעלה על ההר, שרשרת של חברים, אומרים לפי התור מספר מילים שחודרות אל הלב, בכל מיני שׂפות: עברית, אנגלית, צרפתית, גרמנית, איטלקית, רוסית… מגדל בבל של ימי גמר התיקון. לקראתם למטה הסתדרה שרשרת זהה – כמו שני קטבים של מגנט, המחוברים בחוטים בלתי נראים ליד המקום הזה, קברו של הצדיק ר' יהונתן בן עוזיאל. מספרים שנשמתו כללה בתוכה כל כך הרבה נשמות ותפילתו הייתה כל כך חזקה, שהציפורים שחגו מעל ראשו היו נשׂרפות. ר' יהונתן הבטיח שתפילה שנאמרת על קברו, עבור מציאת זוגיות מאושרת ובמהירות, תתגשם בוודאות ותישמע על ידי הבורא. וכך באמת קרה, הרגשנו עצמנו כל כך מאושרים, חשנו עצמנו כמשפחה אחת! ואם ר' יהונתן קיים את הבטחתו והעבירה לבורא, אז בוודאי שהוא ישמע אותנו…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest