דף הבית / המשבר ופתרונו / כיצד להפוך את האויבים לאחים אהובים

כיצד להפוך את האויבים לאחים אהובים

שאלה: אני לא מבין מדוע אתה אומר שחסרה לנו אחדות בעם ישראל. אני חושב שבזמן הקשה הזה נוצר חיבור טוב מאוד בין האנשים: אנחנו מרגישים שאנחנו בסירה אחת. בזמן המלחמה אנשים נהיים מאוד קשובים ועוזרים זה לזה. לאיזה חיבור אתה קורא?

תשובה: אבל אם חיבור כזה נוצר בזמן המלחמה, הוא מבוסס לא על אהבה, אלא על פחד. אנחנו מוכנים לעזור זה לזה רק בזמנים קשים, כלומר, אין בנו אהבה. אם הייתי אוהב את הזולת, הייתי רוצה תמיד להיות לצידו, תמיד לעזור לו, כמו לאדם הקרוב ביותר, כמו לילד שלי.

צריך להבין, שעל ידי שנאת חינם שמפרידה בינינו אנחנו מזיקים לעולם, ואנחנו יכולים להשפיע לו בצורה טובה על ידי חיבור, כאיש אחד בלב אחד.

שאלה: האם יוצא מכך, שיש קשר בין שנאת חינם השורה בתוך עם ישראל, לבין הסכסוך הערבי-ישראלי?

תשובה: כל הסכסוכים בעולם הם תוצאה מפירוד בתוך עם ישראל, כולל הסכסוך הנוכחי. אין רוע אחר בעולם חוץ מהרוע של האגו שמשסע את עם ישראל. אם אנחנו רוצים לתקן את כל הרוע שקיים בעולם ולהפוך את העולם לטוב, אנחנו חייבים להתחבר, להתקרב אחד לשני. אם עָם ישראל מפולג, כל העולם סובל יותר.

אז בואו ננסה להתחבר, הרי כך זה עובד. אנחנו כמו שסתום שמווסת את ההשפעה על העולם. אם אנחנו מתחברים יותר מבפנים, דרכינו מתחילה לעבור לעולם השפעה טובה – ואם אנחנו מפולגים, דרכינו מגיע רוע לעולם. עם ישראל הוא עם מיוחד, הוא מקור ההשפעה הטובה או הרעה על כל העולם.

אנחנו לא ממלאים את התפקיד שמוטל על העם שלנו, שעליו כתוב עוד לפני אלפי שנים, ועל ידי הפירוד בינינו אנחנו מושכים על עצמינו את אש הרקטות. קשה לקבל את זה, אבל זהו חוק הטבע. תתחילו לחשוב על זה, ותראו שזה חד-משמעית עובד.

אנחנו לא נוכל להתקיים אם אנחנו לא נמלא את החוק הזה ולא נביא טוב לעולם על ידי החיבור בינינו. אם אנחנו מפולגים, כל העולם סובל, כולל אותנו.

אנחנו לא יכולים להידמות לכל העולם ולהיות כמו עמים אחרים. ניסינו לעשות זאת פעמים רבות, אבל לא הצלחנו. אנחנו חייבים למלא את התפקיד המיוחד שלנו.

אומות העולם מאשימים את ישראל בכך שאנחנו גורמים רע לכולם. על זה מצהירות מדינות שנמצאות אלפי קילומטרים מישראל ואין להן שום קשר אלינו. ובכל זאת, הן שונאות את ישראל, על אף שמעולם לא ראו אף יהודי ואין להן מושג איך הוא נראה.

האנטישמיות הזאת היא התוצאה של חוק הטבע. אנחנו משליכים את הפירוד, כלומר, את השנאה שקיימת בתוך עם ישראל, לעמים אחרים וגורמים להם שנאה, משברים, סכסוכים. הם טוענים שיהודים מנהלים בנקים, תעשייה, הורסים להם את הסביבה, כמעט שולחים טייפונים עליהם, כלומר, היהודים אשמים בכל הצרות שלהם.

אומות העולם מרגישים מבפנים שיש עם שנמצא בכל מקום בעולם. הוא פועל רק לטובת עצמו וגורם נזק לאחרים, במקום להשפיע טוב לעולם.

לכן כל העולם עומד מאחורי החמאס ותומך בו בגלוי או בעקיפין, ומקווה בסתר שהוא פעם יגמור עם מדינת ישראל. ואנחנו בעצמינו גורמים ליחס כזה על ידי הפירוד בתוך העם, שבגללו אנחנו הופכים למקור של כל הצרות.

ככל שיותר אנחנו מפולגים, כך נותנים לעולם דוגמה גרועה יותר, והוא גם הולך ומתפלג. כתוצאה מכך, אומות העולם מרגישים יותר גרוע, והם מרגישים שהרוע הזה בא מישראל. כל העולם מקבל את הצורה שבה נמצא עם ישראל. לכן, אם אנחנו רוצים שלכל העמים יהיה טוב, אנחנו חייבים להתחבר בינינו ולהגיע לאותה הרמוניה ואהבת הזולת שחווינו במעמד הר סיני – כאיש אחד בלב אחד.

ואם אנחנו נתקדם לקראת חיבור כזה, אנחנו נראה איך כל העולם יתחיל בהכרח להיבנות בהתאם לעם ישראל, לאהוב אותו ולראות אותו כמלאך הטוב.

ואותו החמאס יהפוך לחבר הכי טוב של ישראל, לאח האהוב שמסור לו עד כלות הנשמה. על ידי ההתנהגות שלנו אנחנו מנהלים את הטבע, את כל תמונת העולם. לכן, עלינו רק לממש את תפקידינו בעולם, במיוחד בזמן הזה, כאשר העולם נמצא במצב כל כך מסוכן על סף מלחמת עולם שלישית.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 422, 22.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חמאס ישמיד בעצמו את הטילים שלו
מספיק להיות מנודים
ישראל: התקווה לחיים חדשים

One comment

  1. כבוד הרב חג שמח תמיד אמרת שאין רע יש רק טוב שיורד למלמעלה ואנו תפקידנו להכיר את הבורא ולהידמות לו אז איך שהרבה פעמים אנו קוראים בכתובים שהוא אל קנא נוקם ונוטר האם גם אנו צריכים להיות כך זה נוגד את התפיסה שאנו צריכים להביא רק את הטוב כמו הבורא יש בנו גם יצרים ולא תמיד הם מביאים רק את הטוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest