דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להעביר מונחים קבליים להרגשה?

כיצד להעביר מונחים קבליים להרגשה?

שאלה: כיצד אפשר להתחיל להרגיש מונחים הנלמדים ב"פתיחה לחכמת הקבלה"?

תשובתי: להעביר את המונחים ב"פתיחה לחכמת הקבלה" להרגשה, זהו הליך לא פשוט. כשהייתי סטודנט היה לי חבר שהיה מומחה במדע המתכות. לפעמים הוא סיפר לי, מה קורה למתכות בתנאים שונים, בזמן מיזוג של מתכות. הוא דיבר על זה, כמו על איזו סימפוניה שבה יש הכול:  אהבה, פירוד, דרמה. אם מקשיבים לו, אז מרגישים שבחתיכת המתכת משתוללים רגשות, כמו אצל רומיאו ויוליה.

אבל מה באמת יש שם? פלוס ומינוס, אלקטרונים ופוזיטרונים. הכול נמצא בחיבור בין שני כוחות, אבל בזמן חימום של מתכת, לחץ עליה, או בתנאים אחרים היא "מרגישה" את זה בתוכה, זו פשוט מדהים, אפשר ממש לכתוב רומן על מה שמתרחש בחתיכת מתכת.

כלומר הכול תלוי כיצד אנחנו חודרים וחיים בזה. למשל, ישנם בני אדם, שאוהבים בעלי חיים או עובדים איתם. הם מספרים כאלה דברים על בעלי חיים שזה מדהים: לאדם הרגשי ביותר אין כאלה הרגשות כמו לאיזו חיה קטנה. או שהכרתי גנן שהיה מדבר עם הצמחים שלו, הייתה להם שפת תקשור משלהם.

לכן עלינו להשיג שפה לתקשורת בינינו, כך שנרגיש שאנחנו מבינים זה את זה באופן הדדי פנימי, כאחד שלם. מה גם שזה לא נדרש מאיתנו בדרגה גשמית יומיומית, שם לכל אחד יש עניינים טורדניים ולא נעימים. מספיק לעשות זאת ברוחניות בלבד. העיקר, זה הקשר בינינו ועם הבורא, כדי לקבל ממנו את הכוח החיובי.

בזמן שאנחנו קוראים בספרי קבלה, עלינו לשחק את מה שכתוב בהם בתוכנו, כמו שמוזיקאי עושה עם התווים. הוא מסתכל עליהם ומרגיש אותם בתוכו, הוא שר בזמן שהוא מביט בסימנים הללו. לזה עלינו להגיע, אחרת איך נתְקשר עם העולם הרוחני? אפשר לעלות מעל לאגו שלנו רק ביחד, בקבוצה שבה כל אחד מבטל את עצמו ביחס לאחרים ואחר כך, כל הקבוצה ממש מתחילה לשיר את "התווים המוזיקליים" האלה.

במילים אחרות, כאשר אומרים לנו שהמסך עולה או יורד, מתרחש משהו באופן כזה או כזה, אז אנחנו חווים את כל זה ביחד. מפני שאם בספרים כתוב, שמסך עלה מדרגה אחת לדרגה אחרת ועשה זיווג דהכאה עם האור, אז עלינו גם לבצע את זה, ולבצע את זה אפשר רק בינינו.

העולם הרוחני מתחיל עם הופעתה של תכונת ההשפעה בתוכנו. זה מתרחש רק אם אנחנו מתאחדים ועובדים יחד למען הכוח העליון. אז מתחיל בינינו ובין הכוח העליון שיתוף פעולה הדדי: מהעשירייה אליו, וממנו לעשירייה. כך אנחנו עובדים. לכן כלפי הכוח העליון העשירייה נחשבת כאחד שלם, יחידה אחת.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 04.04.2019

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest