דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / כיצד להביא שלום על ישראל?

כיצד להביא שלום על ישראל?

הנושא הוא מאוד רציני, לכן נתחיל מהעבר, מהרקע. אחרי "המפץ הגדול" נוצרו חלקיקים חיוביים ושליליים, הם התחילו להתחבר ביניהם. הקשרים ביניהם יצרו מרכיבים שונים בטבע הדומם שמופיעים עכשיו בטבלת מנדלייב.

בהמשך נוצרו מולקולות חלבון, טמון בהן יותר כוח חיות עם פוטנציאל התפתחותי שנובע מתוך הקשר הנכון בין החלקים. כתוצאה מזה התחיל להצטבר בהם מידע על התפתחותם, מה מועיל ומה מזיק להתפתחותם, ליתר דיוק, מה טוב ומה מזיק להתקשרות. כי התפתחות היא התקשרות.

כך התהליך נמשך, נוצרו צמחים, בעלי חיים, ובסופו של דבר, נוצר האדם המודרני. וההתפתחות נעצרה ברגע שהופיעו היצורים האנושיים. אבל חסר לנו הקשר הנכון בינינו. כדי להתקשר אנחנו צריכים לעשות תנועה כלשהי מצידנו.

אנחנו צריכים להבין, להרגיש, לרצות להיות מקושרים בינינו. כוח ההתפתחות והחיבור סיים את מלאכתו, עורר את הטבע לחיבור, ועכשיו בני האדם צריכים להוסיף לתהליך הזה השתוקקות לחיבור מרצונם.

כלומר, האנשים חייבים להתחבר כמו כל יתר הטבע. אבל הם צריכים להגיע לחיבור בניגוד לטבע שלהם שדוחה אותם זה מזה. הדתות והאמונות מפרידות בינינו. ובכלל, כל אדם רוצה לשגשג על חשבון הזולת.

אבל החיים בנויים על עיקרון שונה, על הקשר בין פלוס למינוס למערכת מסוימת. גם בתוך האטום ישנם שני קטבים הקשורים בהרמוניה ביניהם, לכן הוא מהווה חלקיק יסודי, "אבן" שממנה אפשר להתחיל לבנות את הבריאה.

המולקולות בונות מערכות יותר מורכבות, שמסוגלות לספוג ולפלוט חומרים שונים, להרכיב יסוד לחיים ולצמוח. וכל זה גם על ידי שילוב בין שני הכוחות: כוח הדחייה וכוח המשיכה. הכוח שברא את הכול, שממנו התחיל "המפץ הגדול", הוא קושר ומחבר את הכול.

החברה האנושית היא אוסף של "מינוסים", אנחנו נדחים זה מזה, וגם אם אנחנו רוצים להתקרב, זה רק כדי לנצל אחרים, "להכניס יד לכיסו של הזולת". הקִרבה, הקשר, בשבילנו הם הזדמנות של ניצול הדדי.

לכן, בחברה שלנו מתגלה ופועל רק כוח אחד – כוח שלילי. לפעמים נראה מהצד שאנחנו עוזרים אחד לשני, מתחשבים זה בזה, מנהלים מסחר, אבל כל זה רק כדי להרוויח אחד מהשני. לא משנה מה בדיוק אני נותן ומה אני מקבל, הכוונה שלי היא תמיד להרוויח.

ובדרגת האדם אנחנו צריכים להוסיף לזה כוח חיובי, כוח החיבור, לא לטובתנו אלא לטובת הזולת. כך אנחנו נוכל להתקשר, כדי שהכוחות השליליים וגם הכוחות החיוביים יבנו בינינו מערכת הדדית, הרמונית עגולה.

בטבע הדומם, הצומח והחי ההדדיות מתקיימת בצורה אינסטינקטיבית, כלומר היא מתבססת על הכוח המקשר הכללי. הכוח הזה שומר גם על הגוף שלנו, הוא מספק לו את החיות. אבל הוא לא פועל ביחסים בינינו, הוא משאיר לנו רק את הכוח השלילי. ועכשיו עלינו להוסיף מהכוח החיובי לפי בחירתנו.

כיצד עושים זאת? עלינו לדרוש מהכוח הכללי שיופיע על ידי המאמץ שלנו לחיבור טוב וחיובי עם הסביבה.

שאלה: ומה אם הם לא ירצו בכך?

תשובתי: תמצא כאלה שכן מעוניינים. תמצא קבוצות כאלה ותתחיל לחבר ביניהם, ואז אתה תראה כיצד הכוח הזה יזרום, יפרוץ כמו מזרקה ביניכם. בזכות הפעילות של קבוצות כאלה, הכוח הזה יופיע ברמה האנושית ויתחיל להתפשט לרוחב. הרי אנחנו קשורים בינינו ולמעשה אנחנו צמאים לכוח הזה בתת ההכרה. ואז הוא יזרום בינינו, כמו מי מעיין שאנחנו בנינו בינינו בסדנה, והם ימשיכו לזרום לאחרים.

כך בהדרגה אנחנו מייצרים ומוסיפים בעולם שלנו כוח חיובי ללא גבולות שיכול "לכסות על כל הפשעים" שהם תוצאה של חוסר הקשר הטוב בינינו. אנחנו בונים את הקשר מעל הבדלי דת, אמונה והבדלים שונים אחרים.

שאלה: ובכל זאת, השאלה שמעניינת אותי עכשיו היא, כיצד מחזירים את השקט למדינת ישראל?

תשובתי: תבין, שכל עוד אתה לא תביא שלום לכל העולם, לא יהיה לך שקט. כי אתה יושב על ה"ברז" שדרכו זורם כוח החיבור לעולם. עד שישראל לא תביא שקט לכל העולם, לא יהיה לה שקט. אז תפתח את הברז בעוצמה כדי שהכוח יזרום לכל העולם וימלא אותו. ואז העולם יתחיל להירגע, יהיה מקושר, אתה תלמד אותם כיצד לבנות חיבור. לעם ישראל אין ברירה ואין שום סיכוי להשיג שלום בצורה אחרת. ואנחנו חייבים להתחיל מעצמנו. עלינו לארגן את העם כך, שבשעות הפנאי, וגם לא בשעות הפנאי שלו, הוא יהיה חשוף להשפעת הפצת החיבור. בבית, בעבודה, בחוגים שונים ובלימוד, בגני ילדים, בבתי ספר ובאוניברסיטאות, חייבים להפיץ כל הזמן בכל מקום את המסר הזה.

אנחנו מתרגלים ביחד, וכתוצאה מזה מבינים שהחיבור מביא להרגשה מצוינת ויחסים מצוינים בין האנשים. אנחנו מגיעים לעיקרון של "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך" ואפילו ל"ואהבת לרעך כמוך".

אנחנו מרגישים שזה טוב להיות "כאיש אחד בלב אחד" ו"כל ישראל חברים". ואנחנו עושים זאת רק משום שאחרת לא נוכל להתקיים, לא רק במסגרת הגבולות של מדינת ישראל, אלא בכלל כעם ישראל.

שאלה: עד כה אנחנו ניסינו לפתור את הבעיות שלנו בעזרת שיטות מדיניות ביטחוניות. אנחנו תמיד פעלנו מתוך הגנה, כלומר התגוננו נגד האיומים החיצוניים ברגע שאיימו עלינו. לא במקרה גם הצבא שלנו נקרא "צבא ההגנה לישראל". ואתה מציע לפעול בתחום שונה לגמרי, בתחום החברתי. במקום להגיב על ההתקפות, עלינו ליזום את תהליך החיבור?

תשובתי: זה יספיק כדי להביא רגיעה לכל העולם. ובידיים שלנו נמצא הנשק שמאפשר לנצח לא בעזרת מלחמה, אלא בעזרת שלום.

ובינתיים, כמובן שאנחנו צריכים להגיב על האיומים וההתנקשויות. אבל קודם כל עלינו לפעול על החיבור שעל ידו אנחנו נבנה הגנה חסרת תקדים, כי אנחנו נצא החוצה, נרגיע את הרוחות ונחבר את כולם לא נגדנו, אלא באמת נחבר את כולם לחיבור שלנו.

זה ישים קץ לטרור ולמלחמות, לכל הרוע, לכל הכנופיות והארגונים הזדוניים בעולם. זה גם ישים קץ להבדלים השונים בין האנשים ולחוסר השוויון בין המדינות. כי בחיבור כולם שווים. על ידי החיבור בינינו אנחנו נחייב גם את האחרים להיות בחיבור בעל כורחם.

לכן, אנחנו חייבים לפעול כבר עכשיו, מפני שאני לא בטוח שתהיה לנו הזדמנות נוספת כאשר המצב יהיה הרבה יותר קשה מאשר היום.

כאן ועכשיו אנחנו מסוגלים להפוך את כל העולם לכף זכות, אבל אנחנו לא עושים זאת. זאת הסיבה האמיתית לאנטישמיות. מסיבה זאת עוקבים בדאגה ובתשומת הלב אחרי מה שקורה במדינה שלנו. אנחנו נמצאים כל הזמן "תחת מיקרוסקופ". דבר כזה לא היה ולא יהיה בשום מקום. פיסת אדמה עם מספר מיליוני תושבים מעוררים עניין חסר פרופורציה.

ואכן אנחנו נמצאים במרכז העניינים, במרכז של העולם. כי רק אנחנו מסוגלים לספק לו כוח חיובי. אז יירגע המשבר הכללי של הניגוד בין הטבע האנושי והטבע הסובב (האקולוגיה) והעולם יירגע וימשיך לנוע על מי מנוחות.

שאלה: כיצד אנחנו בישראל צריכים לבנות את היחסים המתוקנים בינינו?

תשובתי: קודם כל, צריך להבין את חשיבות החיבור כגורם לביטחון שלנו. נקרא לתוכנית הזאת "כיפת שלום" ונדאג למימושה, כפי שאנחנו דואגים ליכולת האסטרטגית שלנו.

התוכנית כוללת מערך הסברה, מערכת חינוך והכנת מומחים. בכל מקום, כולל גני ילדים, בתי ספר, אוניברסיטאות, מקומות עבודה, צבא וכולי. האנשים ילמדו כיצד מתחברים נכון ביניהם. חייבים להביא את זה לתשומת לב של כולם, כך שאפילו עקרות בית תיצפנה בתכניות הטלוויזיה. כולם צריכים לעבור את ההדרכה, ללמוד בעזרת שיטות שונות, דרך מפגשים משותפים, כולל סרטים, מוסיקה וכולי. כלומר, זאת צריכה להיות תוכנית לאומית מקיפה לכל האזרחים מקטן ועד זקן.

בצורה כזאת, מתיאוריה בנושא החיבור בין האנשים, נעבור למעשה, לתרגול, לבניית יחסים נכונים, לארגון ההשפעה הנכונה של הסביבה על כל אחד. כדי שיהיה לאדם קל להישאר במסלול הזה, להיות נחמד, ידידותי, תומך, במקום להיות כל הזמן בתחרות נגד כולם. אז הוא ינטרל את ה"מינוס" שלו על ידי ה"פלוס" שהוא מקבל מהחברה, ואז שני ה"פלוסים" הללו יתחברו נכון, כמו באטום. כך תיווצר בתוך האדם הרמוניה, וגם בין האדם לחברה, והחברה תהפוך להרמונית, שלמה, כי הרצונות השליליים שלנו יתאזנו על ידי הכוח החיובי. ואז ייווצרו חיים חדשים בין "מינוס" ו"פלוס" שיתפתחו בדרגה יותר גבוהה, שם נתחיל להרגיש מימד קיומי חדש.

שאלה: אבל, להניח שתרגול פשוט ישנה את הטבע האנושי, זה נאיבי.

תשובתי: אתה צודק, כולנו באמת "מינוסים". אבל, אני חוזר, יש לנו הזדמנות לעורר את הכוח החיובי כנגד הכוח השלילי שקיים בחברה. וזה העיקר של התוכנית שלנו. לא מדובר על משחקי חיבור לילדים, אלא על שיטה שמאפשרת למשוך את הכוח החיובי הטמון בטבע. אלה לא סיסמאות יפות, כי חייבים לכתוב "על לוחות לבך". האנשים באמת מתעוררים ומגלים ביניהם את הכוח החיובי. כשיושבים "מינוסים" ליד השולחן העגול, הם מייצרים "פלוס" כללי. ובהמשך הם לומדים כיצד לעבוד עם הכוח הזה ולנצל אותו, אבל זה כבר בשלב השני.

בצורה כזאת השיטה מאפשרת לאדם להיות חופשי, לקחת לידיו את שני הכוחות, כמו שתי מושכות ולכוון את חייו לטובה. מצד שני, נכון להיום האנשים מונעים בידי כוח אחד שמכתיב להם את הכול, מהתחלה ועד הסוף עד למלחמת עולם שלישית.

שאלה: ובכל זאת, אתה לא חושב שאתה אדם נאיבי?

תשובתי: לפי דעתי אני אדם ציני ואגואיסטי שמוכן לבלוע את כל העולם, רוצה ליהנות מכל מה שאפשר. אבל, בנוסף לכך אני מדען ואני יודע שקיים בטבע כוח חיובי שפועל בדרגות דומם, צומח וחי, אבל הוא לא נמצא באנשים. לכן, חייבים להוציא אותו החוצה.

זהו תפקידה של חכמת הקבלה, שטמונה ביסוד העם שלנו ומסבירה כיצד לעשות זאת. לכן, נכון להיום היא מתגלה. אז בואו נשתמש בה.

שאלה: האם אתה רואה באופק שלום עם עזה?

תשובתי: אני רואה באופק את הבחירה החופשית שלנו. או שאנחנו נתקדם בדרך טובה לקראת שלום ושלווה ונרגיש מיום ליום שאנחנו מתקרבים למטרה ושהעולם משתנה ופונה אלינו בטוב, או שנעשה זאת על יד אסונות גדולים. אבל, בכל זאת, אנחנו נצטרך לממש את התוכנית שנקבעה בטבע, כי אנחנו חייבים להגיע לתיקון העולם.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 424, 24.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מלחמה בלתי פוסקת
כיצד מנצחים במלחמה שלנו
המלחמה היא עם מחבלים או עם ההסתרה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest