דף הבית / חינוך, ילדים / כיצד לאזן את התשוקות המיניות של בני הנוער?

כיצד לאזן את התשוקות המיניות של בני הנוער?

שאלה: כיצד בני הנוער צריכים להתייחס ליחסי מין?

תשובתי: אני לא יכול לענות על השאלה הזאת, מפני שאני סבור שהכול תלוי בחינוךאם מגיל צעיר היינו נותנים לאדם חינוך נכון, אז לקראת תחילת ההתפתחות המינית, הוא כבר היה מוכן פנימית לזה, היה תופס בצורה נכונה את כל הסימנים של משיכה למין השני, היה יודע כיצד לנהוג, כיצד לפעול. אני לא בעד הגבלה ולא בעד חופש מוחלט. הכול צריך להיות מכוון להשגת מטרת הבריאה. כולל גם זה.

בתקופת ההתבגרות מתפתחים באדם דחפים חזקים מאוד, שמושכים אותו קדימה. בשנים האלה, מגיל עשר ועד גיל עשרים, הוא יכול לספוג הכול לתוכו, לחנך בצורה הכרתית, ליצור את התדמית החיובית והבהירה שלו, שבעזרתה הוא ילך אל מטרת הבריאה. ופתאום מתלקחים בו כאלה תשוקות עצומות, אותן הוא לא יכול למלא וכל הזמן חושב עליהן. כמו כן, כל זה מקבל עידוד נוסף מכל כלי התקשורת.

האדם נמצא כאן בניגודיות מסוימת. מצד אחד, הוא צריך ללמוד הרבה דברים, להשיג, ליצור. ומצד שני, המחשבות על מין כל הזמן מעיקות עליו. לכן צריך ליצור מערכת חינוך, שתמצא הרמוניה בין שתי הצורות המנוגדות הללו שמופיעות בנו, כדי שנתקדם בצורה נכונה קדימה. יחד עם זאת, אנחנו צריכים למשוך ולעורר גם את הכוחות, התכונות והשאיפות האלה והאחרות. צריך לעשות כך, שהרצון ליצור מעצמנו אדם, המשיג את מטרת הבריאה, יהיה כזה חזק ואפילו חזק יותר מהשאיפות המיניות.

אבל לשם כך דרושה מערכת רצינית מאוד שתקיף את האדם, תחנך אותו, תיגע ברצונות ובתשוקות הכי נסתרות שלו כלפי המין השני, כך גם השאיפה של ההתפתחות כלפי המטרה. אם ניצור כזאת מערכת חינוך, אז נהפוך את האנשים למאושרים.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות עם מיכאל לייטמן", 8.10.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest