דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / כולם צריכים את חכמת הקבלה

כולם צריכים את חכמת הקבלה

שאלה: לאילו מימדים תגיע הפצת חכמת הקבלה בעולם?

תשובה: בחיינו הרגילים אנו לומדים ומלמדים את ילדינו. אדם צריך לדעת באיזה עולם הוא חי, הוא צריך להכיר את החוקים של המערכת הכללית, את המנגנונים של הממשל המדיני, את התפקוד של הרשויות המקומיות והארציות.

אסור להישאר בוּר, כמו בהמה, שיודעת רק איפה למצוא אוכל ומקום לישון. אסור להסתפק בכסף, בבילויים יומיומיים ובשינה. ואף על פי שרוב האנשים מנהלים את חייהם בצורה כזו, בקרוב כל זה יגמר. הרי מטרת הבריאה היא להגיע לדרגת הבורא ולא סתם להתקיים בעבודה, בפאב, במיטה.

לכן, כולם יצטרכו את חכמת הקבלה במידה מסוימת. כל אחד יצטרך להכיר אותה כדי לדעת במה תלויה הנשמה שלו, איך לתקן ולמלא אותה.

היום האדם שואל שאלות בסיסיות: "איפה אני אוכל? איפה אני אישן? איפה אני אבלה את הזמן? איפה ואיך אני אספק את הרצונות שלי המכוונים למין, כסף, כבוד, וכולי?", וכשהמשבר יחמיר תתעורר אצל האדם שאלה אחרת: "ממה יש לי ליהנות?". למעשה, זו אותה השאלה, וכדי לפתור אותה הוא יצטרך את חכמת הקבלה, לפחות במקצת. אדם לא יוכל להסתפק בסדנאות המפעילות את הכוח האיחוד בינינו, הוא ידרוש הסברים וידע על המערכות הפועלות בינינו.

הלייזר, הרנטגן, האינפרא אדום וקרינות אחרות מגלים לנו דברים שאנחנו לא ידענו קודם, ועל ידי כך כביכול ממלאים את החלל של העולם והתודעה הסובבים אותנו. באופן דומה, אדם ירגיש שהחלל של מערכת היחסים והקשרים, המלא בפרטים, עד כה אינו ידוע לו. וזה אומר, שהוא חייב לדעת את חכמת הקבלה, קצת, בהתאם לרמה שלו. בהתאם לתפקידו, הוא צריך להכיר אותה בכללות ומעט בפירוט, כמו שהוא מתמצא בפרטים מסוימים של העולם שלנו.

אפילו שאתה חי באיזו פינה נידחת ולא יוצא ממנה אף פעם, אבל רמה מינימלית של היקף ראייה היא חיונית. אחרת זה יהיה כמו עם האמריקאיים שמבלבלים בין ג'ורג'יה (שזו גם מדינה בארה"ב) עם גרוזיה, כי באנגלית זו אותה מילה. ידע מסוים הוא חיוני, לכן, חכמת הקבלה פשוט חייבת להתגלות לכולם. ולא משנה שהאנשים לא ייכנסו לעומק של "תלמוד עשר הספירות", הם יגלו אותו מבפנים, וזה יהיה מבוסס על ידע כללי חיוני.

כך גם הילדים המודרניים מפגינים יכולות אינטואיטיביות מולדות לעבוד עם מחשבים וגאדג'טים. אפילו לא צריכים להסביר להם שום דבר. להיפך, לעתים קרובות הם מסרבים לעזרה ומעדיפים להכיר את צעצועי ההיי-טק שלהם באופן עצמאי. לילד מספיק כמה לחיצות והוא כבר מבין איך להפעיל אותם. הוא פשוט לא צריך את ההסברים שלנו, יש לו היגיון שונה, שׂכל שונה, שמאפשר לו באופן טבעי ללמוד דברים אשר לנו היה קשה ללמוד.

ולכן האנשים ללא שום בעיות יקבלו את חכמת הקבלה כמדע על העולם והחיים. הרי למעשה היא פשוטה, אך אנחנו לא רואים את זה רק בגלל הטבע ההפוך שלנו. למעשה, מדובר על שני כוחות ו"מסך" ביניהם, אשר מאזן אותם, זה הכול…

מתוך השיעור על פי ספר "שמעתי", 13.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ללא משמעות החיים אין אדם
החיים הם טובים, אם אתה מבין את משמעותם
המתאם ביני לבין העולם החדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest