דף הבית / אהבה / זוגיות / כוח נשי זה כוח הנברא

כוח נשי זה כוח הנברא

שאלה: מדוע בעולם קיימים גבר ואישה?

תשובתי: בשורש הרוחני של כל הבריאה יש כוח גברי (כוח של השפעה) וכוח נשי (כוח של קבלה). הכוח הגברי מגלם בעולם שלנו את הכוח של הבורא, והכוח הנשי מגלם את הכוח של הנברא. אבל באופן עקרוני, אלה בסך הכול סמלים, ולא יותר מזה. אם בוחנים את הגבר והאישה בשפת ה"ענפים" של שורשים רוחניים בעולמנו, אז דווקא בעולם הגשמי מתרחש מימושם, ובזה הם שווי ערך, שווי זכויות לחלוטין.

יתרה מזאת, אישה מבצעת תפקיד הרבה יותר גדול בחשיבותו, מאשר הגבר. היא מזוהה עם הנברא, מפני שדרכה עובר הכול, הולדה וחינוך של הילדים, שמירה ואחזקה של הבית, שמירה על התא המשפחתי. היא מורה לבעל מה צריך לעשות, כי בכל זאת העיקר זה הקיום בעולמנו. אותו דבר גם בחכמת הקבלה, כי העולם שלנו מסודר ובנוי בחומר בדיוק כפי שבנויה ומסודרת המערכת הרוחנית, רק חייבים להבין את הקשר בין העולמות המקבילים. יוצא, שהכוח הנשי נמצא בדרגה גבוהה יותר מהכוח הגברי והוא שקובע. בחכמת הקבלה, מתרחשת עלייה או ירידה של הנברא שניצב במדרגות שונות בהתאם למידת תיקון הרצון.

מה שלא ייאמר, האישה, מצד אחד, החלה את העולם, כשעוררה את האדם לחטא עץ הדעת, לשקוע בתוך האגו. אבל מצד שני, היא גם זו שמתקנת את העולם דרכה, היא מולידה, מחנכת ומניעה אותו קדימה. האישה מעלה את העולם למצב עליון, אבל בעזרת הגברים! יחד עם זאת היא מנהלת אותם. לכן, למרות שנדמה לנו שהגבר נמצא בדרגה גבוהה יותר, שהוא בעל הבית במשפחה, למעשה הכול נקבע על ידי היכולת הנשית לווסת ולכוון נכון את פעולותיו. בחכמת הקבלה זו הכְוונה מדויקת ועדינה מאוד בין הכוח הגברי והנשי, ימין ושמאל. בסופו של דבר, באותו מקום שבו הם פועלים יחד, נוצר כוח אמצעי. באופן כזה, עלינו למצוא שיתוף פעולה הדדי בינינו, בצורה נכונה שבו הכוח הנשי מאזן את הכוח הגברי, והכוח הגברי מאזן את הכוח הנשי, ושניהם פועלים ומתפקדים בהסכמה מלאה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 6.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest