דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כוח מיסטי או מנוע של התפתחות?

כוח מיסטי או מנוע של התפתחות?

laitman_2009-11-06_zohar_tv_8165_70.jpg

שאלה: מהו המאור המחזיר למוטב? האם זהו כוח מיסטי?

תשובתי: האור המקיף הוא האור העליון שנמצא בחיבור שלנו בינינו. אך כל אחד מאיתנו אינו מרגיש עכשיו את החיבור עם האחרים, אלא מנותק מהם ונמצא כאילו בחלום, במצב של חוסר הכרה. הוא אינו מרגיש את מצבו המתוקן. הרי אנחנו כולנו מחוברים זה עם זה, אך נתנו לנו כביכול מכה בראש ואיבדנו את ההכרה, ובכך איבדנו את ההרגשה של הקשר הזה.

האור נוכח בקשר בינינו גם כעת, ככל שארצה לחזור אליו, האור ישפיע עליי, זה כנגד זה. אם אני נמצא בתוך מערכת המלאה באור, היכן שכולם מחוברים יחד, אך אני מנותק מהכרתה, אני משקיע מאמצים בכדי לחזור להכרה. כאילו מסתובב לי הראש ואני מאבד את ההכרה, כך אני משקיע מאמץ כדי לנער את עצמי ולהחזיק את עצמי מליפול.

באותה הצורה אני משקיע מאמצים פנימיים, בכדי לחזור להכרת העולם הרוחני ולהרגיש את הקשר שלי עם כולם. אור הפועל עליי באותה המידה שבה אני משתוקק למצב המתוקן, נקרא האור המקיף.

אני נמצא עכשיו במלכות דעולם אין סוף ומחובר אליה בכל 100%. אך הבעיה היא בכך שיש לי  125 שכבות או מדרגות של איבוד ההכרה ביחס לאותו המצב המקורי והאמיתי, שבו אני נמצא. אם אני רוצה לחזור להכרה, הרצון הזה פועל עליי בתשובה. אנחנו דומים לילד קטן שחולם להיות מבוגר, בזכות הרצון הזה הוא גדל.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר", 16.02.2010

רשומות קודמות בנושא:
מנוף של אור
כיצד לגלות בתוכי את אור אין סוף
600,000 אורות בינינו

One comment

  1. אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / ספרים / מגדל בבל הקומה האחרונה / תכנית הטבע – מיכאל לייטמן / מימוש הבחירה החופשית

    אנו מחקים את הטבע, כילד המחקה את אביו. גם הילד אינו מבין ממש מה אביו עושה ובכל זאת הוא מחקה אותו כי רצונו להידמות לו. הילד רואה שאביו מכה בפטיש וחוזר על פעולתו בפטיש משלו העשוי פלסטיק. כתוצאה מכך הוא מתפתח ורוכש בהדרגה גם את שכלו של אביו. כך נהיה גם אנו כלפי עצמנו: ננסה לחקות את תכונת האהבה והנתינה של הטבע, וחיקוי זה ישמש לנו כמדרגה עליונה שאליה נשאף להגיע גם בפנימיוּת שלנו.

     http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/41455

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest