דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כוח האיזון הוא ערובה לבריאות

כוח האיזון הוא ערובה לבריאות

"וידבר יהוה אל משה ואל אהרן לאמר: אדם כי יהיה בעור בשרו שאת או ספחת או בהרת והיה בעור בשרו לנגע צרעת והובא אל אהרן הכהן או אל אחד מבניו הכהנים: וראה הכהן את הנגע בעור הבשר ושער בנגע הפך לבן ומראה הנגע עמק מעור בשרו נגע צרעת הוא וראהו הכהן וטמא אתו." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "תזריע", פרק י"ג, פסוקים א' – ג').

ההתגלות של המדרגה הבאה דורשת דחייה של אותם הרצונות שאנחנו לא יכולים לתקן, והם יוצאים מאיתנו בצורה של סיגים: נגע, צרעת, כל מה שנשפך החוצה. בדרך כלל רופאים – יידעונים מבינים, שכל מה שנשפך מגוף האדם זה לטובתו וצריך לצאת. אבל רוב הרופאים פשוט מרפאים את האנשים.

שאלה: אבל כאן מדובר בכוהן ולא ברופא.

תשובתי: כוהן, זה הרופא הבכיר ביותר, המדרגה הגבוהה ביותר.

כל המחלות מופיעות מתוך הפרה של המערכות הבהמיות, שאותן אנחנו לא יכולים להחזיק באיזון הנכון. כי האיזון מהווה ערובה לבריאות, לאריכות ימים, להצלחה בכל הדרגות: מורלית, חומרית, פיזית, מוסרית, משפחתית, חברתית, סוציאלית.

בבריאה קיים רק כוח אחד, ואנחנו צריכים לעבוד כלפיו באיזון בכל הדרגות שלנו. אבל אם הדרגות דומם, צומח וחי נמצאות עימו באיזון, מפני שמנוהלות על ידו באופן אינסטינקטיבי, אז דרגת האדם לא. ביציאתו מאיזון, האדם מפר את האיזון של כל שאר חלקי הטבע.

זה קורה לא רק מפני שהוא פועל בהדדיות עימם באופן פיזי, אלא פשוט מפני שנמצא איתם במערכת אינטגרלית אחת יחידה. כי אפילו המחשבות והרגשות שלנו, היחסים ההדדיים שלנו משפיעים על האקולוגיה הסובבת אותנו.

לכן יוצא, בין אם אנחנו רוצים בכך ובין אם לא, כל אחד מאיתנו וכולנו יחד אחראיים עבור כל הטבע. בעיקר כולם יחד, מפני שחוסר התאמה בינינו גורם לחוסר התאמה בין האנושות וכל הטבע הסובב שבו אנחנו נמצאים, כמו במעטפת, והעיקר, זה חוסר ההתאמה עם אותו הכוח שמנהל גם את הטבע וגם אותנו.

אבל אותנו הכוח הזה מנהל בסובלנות מסוימת, בזה שנותן לנו איזה חופש, כדי שאנחנו במסגרות החופש הזה נקבע עימו איזון, נמצא את נוסחת האיזון בכל מצב שלנו. רק כך אנחנו נאזן את הטבע ואת כולנו ביחס אליו.

במידת השגת האיזון, הכוח החיצוני הזה מתחיל להיות מורגש בנו ובינינו, ואנחנו עולים לדרגת ההתפתחות הבאה שנקראת "אדם", שהמשמעות היא, "דומה" לכוח היחידי של הטבע, שנקרא "בורא".

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 18.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
איזון הגוף, זה איזון העולם
בריאות היא צורך רוחני
איזון פירושו בריאות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest