דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כוח האהבה בהתנגדות לשׂנאה

כוח האהבה בהתנגדות לשׂנאה

laitman_2010-03-10_5442-70.jpg

איננו מסוגלים לקבל בפעם אחת את כל האור בכוונה על מנת להשפיע המיועד לנו, לכן ההחלטה היא מאוד פשוטה: לקבל אותו במנות קטנות, דור אחרי דור, ובכל דור לא עובד אדם אחד אלא מיליארדים. אם באופן כזה נקבל את כל האור, זה יסמל שאנחנו קיבלנו אותו באותו הכלי היחיד של הנשמה הכללית.

המטרה היא דווקא לאסוף את החלקים המפורדים האלה, אשר בכוונה עברו שבירה מלמעלה, ואשר מרגישים את עצמם מרוחקים ומפורדים על ידי השׂנאה. בשׂנאה הזאת כלוא כל אותו הכוח של האיחוד, אשר היה צריך להתגלות בזמן הקבלה בכוונה על מנת להשפיע, אך לא קרה והביא לקבלה למען עצמי. עכשיו כל הכוח המפריד הזה עובר בזמן השבירה לרשות הנברא בצורה הפוכה.

בכך שאנחנו מתקנים את השׂנאה הזאת, בכל הדורות הקודמים ובהמון חלקיקים בכל דור ודור, אנחנו מתקנים רק את הקשר בין הנשמות. כלומר המטרה היא לא קבלת האור בכוונה על מנת להשפיע, אלא לשקם ולבנות מחדש את הקשרים על גבי רסיסי השבירה. בהשׂיגנו את החיבור, אנחנו משׂיגים גם את כוח ההשפעה ואחר כך גם את הקבלה בכוונה על מנת להשפיע.

צריך להבין שתיקון הפירוד ובניית יחסים של השפעה ואהבה, זה הרכוש והנכס שלנו. הבורא לא הפריד אותנו סתם כך להמון חלקים, אלא העיקר היא השׂנאה המפרידה ביניהם. התיקון הוא דווקא באיסופם וחיבורם יחד. לזה עלינו לשׂים לב, ולא לאור שמתגלה בנו. קודם כל צריך להגיע האור שמתקן את הרצונות, האור של האהבה וההשפעה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 14.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
להרכיב את הבורא מהשבירה
קביעת המטרה זה הכי פשוט
מאין באת ולאן אתה הולך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest