דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כדי שמזרח ומערב יפגשו בשלום

כדי שמזרח ומערב יפגשו בשלום

laitman_42_70.jpg

זוהר: פרשת וארא, סעיף מ"א: וכן נאחז הדרום במזרח, כי החום שבדרום נאחז בחום שבמזרח. וכן נאחז המזרח בצפון, כי הלח שלו נאחז בלח שבצפון… צפונית מערבית, הקר שבשניהם. מערבית דרומית, ע"י היבש שבשניהם. וכולם כלולים זה בזה, שמשתלשלים אחד בחברו.

אם איננו בונים את הקו האמצעי, הכוחות המנוגדים זה לזה, ה"צפון" וה"דרום" גדלים, וללא השגת השלום ביניהם על ידי הקו האמצעי, מתרחש פיצוץ, הם מתנגשים ומנסים לבטל זה את זה! אז מתחיל להתרחש משהו הדומה למה שקרה בהר הגעש באיסלנד, פורצת מלחמה פנימית בתוך האדם, וחיצונית בין בני האדם, והכול מתרחש עקב כך ששני הקווים, הימין והשמאל, הגיעו לגודל מסוים והתנגשו ביניהם, במקום להתחבר בדרכי שלום בקו האמצעי.

את החיבור דרך הקו האמצעי צריכים אנחנו לבצע, בני האדם, במדרגה שלנו! ואז בכל המדרגות היותר נמוכות מתחתינו, גם כן ישרור שלום. הוכנה עבורנו ההזדמנות ליצור את הקו האמצעי הזה, ואם איננו בונים אותו ייווצר קצר בין שני הקטבים, ויתחילו אי סדרים בכל הדרגות: דומם (בעיות אקולוגיות), צומח, חי, מדבר, או בכולם בבת אחת.

כל זאת רק משום שלא הושג החיבור הנכון דרך הקו האמצעי! כי הקווים, הימין והשמאל, טומנים בחובם סכנה גדולה מאוד בקשר ישיר ביניהם. אם האור והכלי מתחברים ללא מסך, מתרחשת "שבירת כלים".

ספר הזוהר אומר, שלמרות שצפון ודרום, מזרח ומערב מנוגדים זה לזה, יש בכל זאת לכל אחד מהם האפשרות להשלים את האחר. אם איננו מספקים להם את האפשרות הזו, את הקשרים האלה, דרך הקו האמצעי, הם בכל זאת יפגשו אך בצורה שאיננה מאוזנת, לא בדרכי שלום, אלא כאויבים.

מתוך הכנה לשיעור הזוהר, 29.04.2010

רשומות קודמות בנושא:
לרכוש שליטה על כל הבריאה
הרוחניות היא הקו האמצעי
שלושה קוים

One comment

  1. אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / ספרים / שיחות על שלבי הסולם / כרך ב / 67. שלום – אחדות של ניגודים

    "שלום" פירושו רק לגבי האמירה האומרת: או אני קיים או הוא קיים. ושלום אמיתי הוא ששניהם מגלים שהם יכולים להתקיים רק בתנאי שאחד תומך בשני, כלומר, שהקיום שלי תלוי בקיום שלו. נעשה כאן דבר והיפוכו. נעשה כאן דבר מאוד מוזר, שבעולם שלנו אי-אפשר למצוא דוגמה לו. לפעמים מצב זה מתקיים במישורים רגשיים של שנאה ואהבה, אבל זה לא בצורה אמיתית.

    רק ברוחניות קורה ששני דברים חייבים להתקיים זה מול זה, וכל אחד שביסודו רוצה למחוק את השני, ממש עד כדי שלא יהיה קיים, מגלה לפתע שאם השני לא קיים, אז גם הוא לא קיים. ההפכיות הזאת "יש מאין" נמצאת מלכתחילה בבריאה. "יש" יכול להתקיים רק אם בתוכו קיים ה"אין" – אין. מתוך זה הם מגלים שחייבים להיות באחדות. ומתוך האחדות הם מגלים את הנקודה הנפלאה הזאת של האיחוד, של הדבקות.

    http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/18045

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest