דף הבית / חינוך, ילדים / כדי שהמבנה של הקשר ההדדי יהיה חזק

כדי שהמבנה של הקשר ההדדי יהיה חזק

שאלה: בזמן יצירת האיחוד הקומוניסטי ברוסיה, האנשים, כביכול מתוך כוונות טובות, בנו כזאת מערכת, שהפכה לצורה המפלצתית ביותר.

דוגמה אחרת. לפני מספר שנים ביל גייטס התכוון לפרוש מעסקיו, לקחת את 90 המיליארדים שלו ולהתחיל לעסוק בצדקה. אתה אמרת אז, שאם הוא יתחיל לעשות את זה, אז הוא יקבל אפקט הפוך לגמרי.

במה המהות של הקשר הלא נכון הזה, אף על פי שהוא, כביכול, נראה גם אצל הקומוניסטים וגם אצל אותו ביל גייטס, כמשהו מאוד טוב?

תשובתי: ועם מה אתם עובדים? אתם עובדים עם בני אדם. ולכן יוצא, שהחומר שאיתו אתם עובדים, לגמרי לא מוכן, הוא לא יודע מה אתם רוצים לעשות איתו. הם, אגואיסטים פשוטים וקטנים. עם מה אתם תבנו את החברה החדשה? אין לכם חומר לבנייתה.

אתם צריכים ליצור תחילה לבֵנים נכונות, כדי שהן תסתדרנה ותיצמדנה זו לזו, תשתפנה פעולה בצורה הדדית נכונה ביניהן, כדי שהמבנה שלכם יהיה חזק, כל הזמן יגדל ויתחזק. לשם כך דרוש לכם תחילה חינוך של האוכלוסייה, לפני כל השאר.

ברוסיה לקחו אריסים (צמיתים), ממש עבדים, והחלו ליצור מהם חברה קומוניסטית. הם לא הבינו מה זה, הם לא הבינו מה זה קולחוזים. אותו הדבר גם בישראל, ניסו לעשות את אותה השטות, כאשר הביאו עולים חדשים מהודו, ומהולנד הביאו עבורם פרות: "אתם תגדלו ותרבו אותם, יהיה לכם הכול במשותף". אתה מתאר לעצמך, פרות עבור עולים מהודו! למען האמת, הם לא היו בדמם הודים, אבל בכל זאת. כלומר ניסו להשוות את מה שלא ניתן להשוואה.

האדם צריך להבין, לשֵם מה הוא צריך לחשוב על כולם ולא על עצמו, לכל הפחות במרחב סגור קטן. במלחמה זה ברור: כאן המוות, יחד נשרוד, לבד לא, החשבון פשוט מאוד ומובן לכולם. כל סוג של להקה, ציפורים, זאבים או עדר עזים, כבשים, כולם מכירים באופן אינסטינקטיבי את חוק העדר. אבל כל זה סגור במרחב קטן, שבתוכו החיות מרגישות את עצמן מקושרות הדדית באופן אינסטינקטיבי ואינטגרלי, בדיוק כמו בני אדם במלחמה, שהופכים להיות כמו בהמות: הצלת החיים, זו דרגה בהמית.

אבל כאשר אנחנו מדברים על להתחיל להתחשב באחרים בדרגת ה"אדם" בחברה, אז לשם כך נדרשים שינויים של האדם! שינויים!

מתוך תוכנית מס' 2, "בניית סביבה חברתית", 25.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לפי פקודתי, לפי רצוני
הקדמה לחינוך
הכישלון של החברות האוטופיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest