דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כדי להתעלות ולהתחבר

כדי להתעלות ולהתחבר

שאלה: בזמן שיתוף הפעולה ההדדי בקבוצה האינטגרלית, אצל האנשים פתאום מתפרצים רגשות חזקים, חוויות חזקות: לפעמים חיוביים ולפעמים שליליים. אבל הדיכוי של הרגשות האלה לא נותן שום דבר…

תשובתי: כמובן שלא. לכן, הדבר העיקרי זה הגילוי של האפשרויות היצירתיות של האנשים: עד כמה הם בעצמם בונים את החיבור שלהם.

בראש ובראשונה, אנחנו לא צריכים לשלול את האגואיזם לגמרי, אלא ליצור מעליו את החיבור. אנחנו צריכים להידחות מהאגו וגם להישען עליו, ולא סתם לרחף בעננים. חייבים להבין שדרגת החיבור בנויה על העלייה מעל לאגו, כדי לעשות מהאגו הזה הטבעה הפוכה.

כלומר, הדמות הרוחנית שלנו, הדמות המורכבת של אדם, הרוח הפנימית שלנו, שמבדילה אותנו מהבהמיות, נוצרת על ידי הטבעה מהרצונות האגואיסטיים האינדיבידואליים שלנו, שמעליהם אנחנו מתעלים ומתחברים יחד. כאן חייבת להיות עבודה אישית של כל אחד, מפני שהוא צריך ליצור מעצמו הטבעה אלטרואיסטית הפוכה, ממטריצה למטריצה, משלילי לחיובי, כמו חותמת, כמו השתקפות.

ואז כל אחד מאיתנו מתעלה מעל לאגו בצורתו ההפוכה, בצורה של השפעה, בצורה של חיבור, כלומר, אינטגרליות במקום אינדיבידואליות, במקום רצון רק לעצמו על חשבון האחרים, עלייה והשקעה במשהו משותף, שלם. כאשר אנחנו עובדים בכזאת צורה, אז דווקא מהעלייה מעל האגו שלנו אנחנו מתחילים להבין ממה מורכבת המערכת החדשה הזאת. היא הפוכה, היא כמו אנטי חומר, היא מורכבת ממה שלא קיים בעולם הזה. בואו נהפוך לכאלה!

היא לא סתם הפוכה מכל אחד מאיתנו, אלא כל אחד מאיתנו, בכך שיוצר מעצמו את ההיפך שלו, מתחיל יחד עם זה להתכלל עם האחרים. הוא כאילו מאבד את האינדיבידואליות שלו, בזה שרוכש את המערכת המשותפת, ובאופן כזה מתחיל להרגיש את הטבע האחד, את האינטגרל שלו.

דווקא במאמרים ובחומרים כאלה צריך לדון בקבוצות של הלימוד האינטגרלי. הם יוציאו את האנשים לדרגה הבאה, כאשר מצד אחד, העבודה האינדיבידואלית שלי הכרחית כדי להתעלות, ומצד שני, העבודה האינדיבידואלית שלי והעבודה של כל השאר, היא הכרחית כדי להתחבר.

מתוך תוכנית מס' 21 של חינוך אינטגרלי, 02.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
פנטזיות שהופכות למציאות
חיפוש יצירתי של מכנה משותף
דמות של אדם אחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest