דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כדי לא להיות גנב…

כדי לא להיות גנב…

שאלה: כשמחנכים ילד, אז בעיקרון פועלים בחיבה, מנסים לעודד אותו ולתמוך בו. מדוע יש לי הרגשה שהבורא מחנך אותנו יותר על ידי המקל מאשר על ידי הגזר (העידוד)?

תשובתי: זה נקרא "כל הפוסל במומו פוסל". אך כשיתגלה לך היחס שלו אלינו, תראה עם איזו רחמנות אין-סופית הוא פעל. אך כשאנחנו מסתכלים בעיניים האגואיסטיות שלנו, איננו מסוגלים לראות ולהבין זאת. גם אם יתנו לך היום מילוי מלא במאה אחוז, כבר ברגע הבא, כשיתגלו הרשימות (הגנים של המידע) החדשות, תרגיש שלא קיבלת דבר ותשאל: "נו, ואיפה הוא שברא אותי? מדוע הוא אינו ממלא אותי?!".

מנקודת מבטו של האגואיזם, אלו הן טענות צודקות בהחלט, אם הוא ברא רצון ליהנות הוא ככל הנראה צריך למלא אותו בתענוג?! רק איננו לוקחים בחשבון שהוא רוצה לֵיהַנוֹת לנו בדרגה אחרת, הרבה יותר גבוהה, ולשם כך נדרש מאיתנו תחילה שנהיה דומים לו.

מהדרגה שלנו לא ניתן להצדיק את פעולות הבורא. לכן מדרגת הצדיק מתחילה מבינה ומעלה. רק כשאנחנו כל הזמן מרגישים מכות על האגואיזם שלנו, יש לנו הזדמנות ללכת באמונה למעלה מהדעת. רק בהיותנו כל הזמן בבעיות ובספקות תמידיים, אנחנו מסוגלים להתנתק מהאגו שלנו. ואם הבורא היה ממלא אותי בקביעות בתענוגים, אז הייתי רץ כמו גנב לפני ההמון וצועק חזק יותר מכולם: "תפסו את הגנב!". הייתי מהלל מהבוקר עד הערב: "יחי הבורא הטוב והמיטיב!". הייתי מודה לו על כך שהוא נדיב כלפי האגואיזם שלי.

אך אנחנו צריכים להתעלות מעל הרצונות הריקניים שלנו, ואפילו לא סתם ריקניים, אלא שחוֹוים "מינוס" עמוק, ייסורים גדולים. ואם האדם מסוגל להתעלות מעל להרגשה הזאת ולהתחיל להשפיע, זה אומר שהוא עושׂה צמצום ושם מסך על האגואיזם שלו. ואם הוא עוד יצליח לקבל תענוגים, אך לא למען עצמו, ויהיה מוכן להישאר ריקן בפנים אך להתמלא רק מהשפעה לבורא, אז הוא יקרא צדיק אמיתי (צדיק גמור).

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 23.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
ואז תפסיק לגנוב…
האם התהליך עצמו קיים?
תפסו את הגנב!

One comment

  1. לא נותנים אגוזים למי שאין לו שיניים…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest