דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / להיות מקובל / כאשר הרוחניות תהיה החיים שלנו

כאשר הרוחניות תהיה החיים שלנו

laitman_2009-07-18_0906_w-70.jpg

מתוך "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", סעיף ג': והנה כוח המרגיש הזה הנוהג במין החי, הוא מוגבל מאוד במקום ובזמן, להיות ההרגש אינו פועל בריחוק מקום כחוט השערה מחוץ לגופו. וכן אינו מרגיש מחוץ לזמנו. כלומר, בעבר ובעתיד, אלא באותו רגע שהוא דבוק בה לבד. נוסף עליהם מין המדבר, המורכב מכוח המרגיש וכוח השכלי יחד ולפיכך אין כוחו מוגבל בזמן ומקום… והוא בסבת המדע שלו, שהוא עניין רוחני, שאינו מוגבל בזמן ומקום. ויכול להשכיל בכל הבריות למקומותיהם, בכל המציאות, וכן בעוברות ועתידות משנות דור ודור.

אנחנו קוראים את הספרים האלה ומתפלאים מהחכמה הבלתי רגילה של המקובלים שכתבו אותם. הם כותבים לנו על העולם הרוחני כי הוא גלוי בפניהם, הם מרגישים אותו וכותבים לנו על הרגשותיהם. המקובל רואה עולם מקצה עד קצה, את כל הכוחות והקשרים הפנימיים שלו. הוא לוקח איזה חתך שלו ומתחיל להסביר לנו אותו. עבורנו כל תיאור שלו, הוא גילוי מפליא, חכמה בלתי רגילה, ואנחנו נדהמים מהיכן הוא יכול לדעת על דבר כזה.

למקובל לא נדרש לשם כך שׂכל מיוחד, הוא פשוט רואה את התמונה הזאת לפניו, מאחר והחליף את הטבע שלו מקבלה להשפעה. זאת הסיבה שלא נוכל על ידי השׂכל שלנו להשיג את הנאמר, זוהי טעות גדולה, זה לא יעזור לנו. אנחנו חייבים לעלות לדרגה רוחנית ואז כל הדברים האלה יהפכו לחלק מחיינו. ברגע שנהיה בתוך זה, הכול יהיה ברור לנו בצורה טבעית ולא יהיו ספקות.

אנחנו קוראים בספרים האלו כדי למשוך את המאור המחזיר למוטב. וכאשר אנחנו נחזור למוטב (למקור), כל ההבנות האלה תכנסנה לתוכנו ותהפוכנה לאמיתיות עבורנו. משום שהן כולן תתרחשנה בתוך הגוף הרוחני שלנו. כפי שזה טבעי עבורי שמסביבי קיימים אבנים, צמחים, חיות, בני אדם, כך זה יהיה טבעי עבורי לראות את כל המציאות הרוחנית שעליה אנחנו קוראים.

כאשר יפתח לי העולם הרוחני, הוא יפסיק להיות עבורי "מדע", הוא פשוט יהפוך לחיים שלי. אין צורך לדאוג לכך שהדברים לא נקלטים לי בשכל או שאני צריך ללמוד דברים בעל פה, ממילא זה לא יעזור, העיקר זה לשמור על כוונה אחת ועל יחס נכון ללימוד. השאר לא ממש חשוב. לכן לא צריך להתייאש, שאיננו יכולים לקלוט את כל החומר הזה בשׂכל. צריך לרצות שינוי פנימי, כדי שכל זה יכנס לתוך הטבע שלנו ואז לא יהיה צורך במילים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 27.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
מגשמיות לרוחניות !
אל תפחד להסתבך
ספרי הקסם של המקובלים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest