דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כאשר אתה מתקן את כולם, אתה מתקן את עצמך

כאשר אתה מתקן את כולם, אתה מתקן את עצמך

מתוך המאמר של בעל הסולם "ששים רבוא נשמות": "ואפילו איש אחד, אם יזכה לשוב בתשובה שלמה, מיד יבוא מלך המשיח", פירוש, יהיה מי שיהיה, אפילו אם אדם אחד שבדור יזכה להמשיך בעצמו אותו הנשמה, יוכל לזכות כל בני דורו, כי כל המחויב בדבר מוציא את הרבים ידי חובתן, ויוכל להרבות בתפילה ולעמוד בפרץ לפניו, עד שיזכה בעד כל דורו."

במאמרו "ששים ריבוא נשמות", בעל הסולם מסביר לנו על מבנה הנשמה בצורה האינטגרלית השלמה שלה, כאשר כל חלקיה נמצאים בתלות הדדית. אבל הם לא באמת חלקים בודדים, זה מבנה שלם, ורק בגלל האגו והקלקול שלנו אנחנו רואים את הפאזל הזה מפורק, שבור ומפוזר למרחקים.

אולם למעשה, כולנו נמצאים במערכת אחת נפלאה, בנשמה אחת שנקראת "אדם". ‏בהתחלה המבנה הזה נקרא "אדם הראשון" – זה היה מבנה שהבורא ברא ואחר כך הוא נשבר.

ואנחנו צריכים להגיע לאותו מבנה, זאת אומרת, להגיע לאותה הרגשה, להכרה, כבר בכוחות שלנו. לכן, אנחנו משיגים כבר לא את צורת אדם הראשון, אלא צורת האדם אשר פי תר"ך פעמים יותר מבין ומרגיש את הבורא בו.

ומפני שכל החלקים תלויים זה בזה וקשורים זה לזה, כל אחד מתקן את כולם. כי אי אפשר שחלק אחד ייתקן בלי שתיתקן ההתכללות שלו בכל יתר החלקים, עד שכולם יגיבו אליו ויתכללו בו. לכן, כל חלק נעשה שלם רק בתנאי שכל המבנה שלם.

במבנה הזה יש תפקידים חשובים שונים, אבל גם התפקידים האלה מתבצעים בהתכללות הדדית. ישנם נביאים, ומשה בראשם, כוהנים, ולווים – המקובלים של כל הדורות שכבר הגיעו להשגת הנשמה השלמה הזאת והתכללו בה, זאת אומרת, תפקידים שהם דרגות רוחניות שונות לפי חשיבותם במערכת.

בהתכללות ההדדית יש כמה שלבים: שלוש פעמים אלפיים שנה, או 125 מדרגות. כל אחד חייב להיות מתוקן כדי שכולם יהיו מתוקנים. אך ורק בתנאי שכל אחד הולך ומתקן את כולם מלבד את עצמו, בזה הוא מתקן את עצמו. וזאת הכוונה שלו.

כדי לתקן את כולם הוא צריך להכניע את עצמו בפני כולם. וזאת העבודה שלו בטיפול בהם, בהסכמה, בהכנעה. ומצד שני, הוא צריך לרומם את עצמו מעל כולם כדי לראות שכולם תלויים בו. הרי, בו בחר ה', והוא חייב לתקן את עצמו, מפני שאף אחד לא יכול לתקן את החלק שלו.

ולא חשוב מי הוא – היושב אחר הרחיים או נסיך, הרי, יש ערך הפוך בין "אורות" ו"כלים", ובכלי הכללי כל החלקים שווים בחשיבותם כלפי גמר התיקון. ואם חלק אחד לא מתוקן, אז ההתכללות שלו בכל יתר החלקים איננה מתוקנת.

ולכן כל יתר החלקים שאינם מתוקנים בגלל החלק האחד, גם הם לא יכולים לתקן בעצמם את ההתכללות שלהם ביתר החלקים. זו תגובת שרשרת, ובסופו של דבר, יוצא, שממרכיב אחד קטן שלא מתוקן, כל המערכת מקולקלת.

מתוך ההכנה לשיעור, 21.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
העבודה בדור המשיח
שישים רבוא נשמות כנשמה אחת
הנשמה הכללית שלי ושלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest