דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יש אמצעי כזה בעולם הזה!

יש אמצעי כזה בעולם הזה!

לפני הכול, אנחנו חייבים לקיים את התנאי: ההשפעה מעל הקבלה, או אמונה למעלה מהדעת. ולאחר שהאדם קיבל את התנאי הזה – צריך לממש אותו, להשיג אותו בתכונות שלו, בחומר שלו.

ולשם כך ישנו אמצעי, שהוא לא פחות חשוב מהמטרה. הרי אי אפשר להשיג אותה ללא האמצעים. חוץ מזה, אני לא זורק את האמצעי הזה מייד לאחר שאני משיג את המטרה – האמצעי עצמו הופך למצב הסופי שבו אני חי, מרגיש ומשיג את המטרה. כלומר האמצעי הופך למהות המצב הנרצה.

ולכן החיפוש אחרי האמצעים להגיע למטרה הוא כל כך חשוב לנו. מה יהיה האמצעי, בעוד שהחלטתי שהמטרה שלי היא ההשפעה? ישנו אמצעי כזה בעולם: אותם האנשים ששואפים לאותה המטרה כמוני! יש להם את אותו הרצון שיתמוך בי ויאפשר לנו לפעול יחד. תוך ההתכללות בהם אני יכול לחזק את רצוני ולהכפיל את כוחותיי.

אין לי עוד מאיפה לקחת כוחות. האור מחכה לי למעלה ומוכן לעזור, בתנאי שאני אסכים להעלות ממדרגה למדרגה, מפחות השפעה ליותר השפעה. אבל איך אני ארצה יותר השפעה, איך ארצה להעלות יותר למעלה?

זה לא בגדר האפשרי עבורי, כי אני נמצא במצב מסוים ולא יכול לצאת ממנו. אני מסוגל לשער שאולי יהיה טוב להתעלות ממנו, אבל "אולי" – זה עדיין לא הרצון האמיתי. אנחנו יודעים טוב מאוד שבמשך שנים אנחנו מסוגלים לחשוב ולומר מילים יפות על ההשפעה, מבלי לחוש צורך ממשי להגיע אליה.

אני לא סובל מחוסר היכולת שלי להשפיע. לא יורדות לי דמעות כי אינני מסוגל לתת לזולת! לא ראיתי שקרה כך למישהו אי פעם. הרי אנחנו נמצאים במדרגה החומרית האגואיסטית וחיים בתוכה.

אז כיצד אני, במדרגה האגואיסטית, שכל מהותה היא הרצון ליהנות שקובע את כל מחשבותיי, רצונותיי, שאיפותיי והתנהגותי – כיצד ארצה משהו שנמצא מעליי? כמו צמח שפתאום ירצה להיות חיה. זה לגמרי בלתי מציאותי!

ואילו המצב שלי עוד יותר קשה. הרי ההבדל בין צומח לחי הוא בגודל הרצון בלבד, בעוד שבמקרה שלי הרצון הוא הפוך! עלי לרצות משהו שמנוגד לי: במקום קבלה – השפעה.

לכן ניתנה לנו הסביבה, שבעזרתה אנחנו יכולים לרכוש בכל פעם את הרצון למדרגה הבאה. כך בנויה הסביבה.

אלו לא החברים הגשמיים שלי, שנמצאים באותה המדרגה שלי. הסביבה היא מה שמסתתר בתוך החיבור שלנו. אם אתחיל לפעול בכוונה כלפיהם, אני אשתמש באמצעי המיוחד הזה שנקרא קבוצה, סביבה, ואז אני אוכל לקבל מהם את הרצון החדש – הרצון למדרגה הבאה.

לשם כך אני משתמש בכל מני כלים: "קנאה, תאווה וכבוד", שהם, כפי שנאמר, "מוציאים את האדם מן העולם", כלומר מעלים אותו מהמדרגה הזאת אל המדרגה הבאה. כדי לקבל את ההזדמנות הזאת אני צריך "לקנות את החבר". אם אתייחס נכון לחבריי לדרך, אני אקנה מהם את תוספת הרצון שחסרה לי כדי לעלות למדרגה העליונה.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 01.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תנאֵי העלייה
ההשפעה היא אחת עבור כולם
הכול יהיה בסדר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest