דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ישראל, הדחוסה במסגרות זרות

ישראל, הדחוסה במסגרות זרות

אומות העולם מרגישות בתת מודע, כי חיים רגועים ובטוחים בעולם הזה תלויים בעָם ישראל, ולכן הן באות אלינו בטענות. צריך להבין, שבתנאים של המשבר הנוכחי הבלתי פוסק, הלחץ עלינו ילך ויגדל. כי ככל שיהיה רע יותר לעולם, כך הוא יאשים יותר את ישראל בכל הצרות שלו.

אומות העולם מרגישות באופן ברור שהכול מגיע דרכנו, אף שאנחנו בעצמנו לא יודעים, לא מרגישים ולא מבינים מדוע זה קורה כך. אבל הגיעה העת שאנחנו נתחיל להתעניין במקורות של האנטישמיות, לחקור אותה ולהבין, לברר את הסיבה להופעתה.

ובזה תעזור לנו רק חכמת הקבלה, המסבירה את שורשו של העָם היהודי. מפני שהשורש הזה הוא לא גשמי. אנחנו לא עָם רגיל שעוצב על בסיס גנטי כמו כל העמים, אלא אנחנו נובעים מהשורש הרוחני, מהמקור של האיחוד שמחבר ומאחד את כולם יחד לאחד שלם.

מה שצריך לקשור אותנו זו אהבת אחים, אהבה לזולת כמו לעצמנו, שלא קיימת בעולם שלנו. כל זה שייך למדרגה רוחנית, לשורש רוחני, ואנחנו חייבים שוב להשיג אותו.

אתם יכולים להתווכח עם זה ולא להסכים, אבל בואו נשב ונתחיל ללמוד את השאלה הזאת, לברר, לחקור, כדי לגלות את האמת. אחרת לא יהיו לנו שום סיכויים להבין מה קורה עם העולם ואיתנו, עם העָם שלנו.

איך אפשר לייסד את מדינת ישראל, לקבוע איזה שהם גבולות, מערכת, שבה יחיה עָם ישראל, אם אנחנו לא יודעים מה זה העָם הזה, איזו רשת של קשרים מדיניים, סוציולוגיים וסוציאליים צריך לבנות עבורו.

אנחנו בנינו את מדינת ישראל לפי אותה התבנית כפי שנבנית כל מדינה אחרת בעולם, וכמובן, שזה לא מתאים לנו! אנו רואים שזו מדינה חולה. כל מה שקורה כאן, אלה הן תופעות לא בריאות. אנחנו בנינו את המדינה הזאת לפי מדגמים שלקחנו מאומות העולם, לפי חוקים שנמצאים בבסיסן של מדינות אחרות, שפחות או יותר דומות זו לזו.

לפי החוקים האלה של אומות העולם אנחנו יסדנו לעצמנו מדינה, וקראנו לה "ישראל". אבל זו אינה מדינת ישראל ולא עָם ישראל, אם הוא חי במערכת כזאת! אנחנו דחסנו את עָם ישראל לתוך השבלונה הזאת, לתוך מטריצה שמיועדת לאומות העולם, ובצורה כזאת זה לא יכול להתקיים.

אנחנו אספנו בשטח הזה המון בני אדם מכל קצוות העולם והתחלנו לקשור אותם, להכניס לתוך מסגרות שהושאלו מאומות העולם. אבל זה בכלל לא מתאים לעָם ישראל, ולכן עד היום אנחנו קיימים רק בחסדי הכוח העליון.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 426, 14.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מי אנחנו באמת?
מה קורה איתנו?
בוויכוח נצחי עם עצמו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest