דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יצר הרע ותחילת הנשמה

יצר הרע ותחילת הנשמה

laitman_2010-06-07_zohar_9093-70.jpg

כנס "מתחברים בערבה", שיעור מס' 1 – דצמבר 2010

בכנסים גדולים, בכנסי "כולנו יחד" ובמפגשים האחרים שלנו, אנחנו עושים עבודה גדולה מאוד, וכל פעם היא משתקפת ומתגלה בנו. אם נעביר את שלושת הימים בצורה נכונה, אז אחר כך, בזמן השיעורים, תתחילו להבין ולהרגיש הרבה יותר מאשר עכשיו.

כנסי איחוד מעין אלה, מעלים את האדם, כי הרי כאן הוא נספג בכוחות רוחניים. ניתן לקבלם רק בדרך של איחוד. הוא אף פעם לא ימצא אותם בתוכו ולא יקבל אותם בצורה ישירה מלמעלה. את הכוח לעלייה כלפי מעלה אנחנו מקבלים מהסביבה. ככל שאני נכלל וחדור יותר, כך התועלת המשותפת שלנו גדולה יותר.

מהרצון ההתחלתי שלו, מ"הנקודה שבלב", האדם פונה לקבוצה, רוכש ממנה תוספת רצון ובאמצעותו מעלה מ"ן, בקשה לתיקון. ואז בתשובה הוא מקבל כוח השפעה, בעיקרון זוהי הנשמה שלו.

לכל אחד מאיתנו קיימת רק תחילת הנשמה, הנקודה שבלב. ואחר כך אנחנו חייבים להרגיש את היצר הרע, את השׂנאה והדחייה שלנו זה מזה. אני רע לא מפני שאני אוהב לאכול ולישון, לא מפני שאני משתוקק לתענוגים, היצר הרע שלי מתנגד לאיחוד עם בני האדם שמוכנים ללכת יחד איתי אל הבורא, אל מטרת הבריאה.

כי הרי פעם היינו מולחמים לאחד שלם, ואחר כך התרחשה השבירה שניתקה אותנו זה מזה. השׂנאה האמיתית מתגלה דווקא בינינו, ולא בכל אחד מאיתנו בפני עצמו. אני לא צריך לאכול את עצמי על התכונות והנטיות המולדות שבי, כל זה שטויות. חשוב רק דבר אחד: בניסיון להתאחד עם החברים, אני מגלה שאינני רוצה בזה, שיש לי בחילה מזה. מתגלה לי במלואו הר של שׂנאה, הר סיני. אני מתקן אותו על ידי המאור המחזיר למוטב, במילים אחרות, אני מקבל את התורה וזוכה "לארץ ישראל", לרצון הרוחני המכוון ישר אל הבורא. ואז אני מגלה אותו, מגלה את החיים הרוחניים.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס "מתחברים בערבה", 30.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
העולם תלוי בנו
לא שוכחים לזכור את האיחוד
אני לא קוסם, אני רק לומד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest