דף הבית / אהבה / אהבה מעל השׂנאה

אהבה מעל השׂנאה

laitman_2010-04-14_7328_u-70.jpg

כנס "מתחברים בערבה, שיעור מס' 1 – דצמבר 2010

מאוד קשה לקשור זה עם זה שני עולמות. אז כיצד עלינו ליצור בינינו קשר הדדי בעולם הזה שיעזור לנו לתקן את הנשמות שלנו?

היום כשאנחנו מתאחדים, אנחנו למעשה מיישׂמים את חכמת הקבלה. בכלל, מייחסים לחכמת הקבלה זימון רוחות, קמעות למיניהם, מניפולציות עם כוחות נסתרים, אך למעשה הקבלה המעשׂית היא כשכולנו יחד משתדלים להעלות את חשיבות האיחוד בין בני האדם כדי להגיע לגילוי הבורא, כוח ההשפעה, בינינו.

כולנו אגואיסטים, לאף אחד מאיתנו אין את כוח ההשפעה, אך אנחנו רוצים שהוא ירד עלינו וימלא את החלל בינינו שמוצף עכשיו בדחייה ובשׂנאה. כך אנחנו נולדנו, לא הייתה לנו אפשרות לבחור את הטבע שלנו. בתורה נאמר: "יצר לב האדם רע מנעוריו". לכן, כשאנחנו מתחילים להתאחד בינינו לפחות במקצת, לא סתם כך, אלא כדי לגלות את הבורא, את הכוח הכללי של האיחוד, אז אנחנו עוסקים בקבלה מעשית. הפעולה הזאת היא ההכרחית ביותר לתיקון הנשמות.

אפשר ללמוד את כל הספרים בעל פה, ניתן להצליח בכל, זה לא יעזור. כל עוד האדם לא יתחיל ליצור פעולות מעשיות לאיחוד עם האחרים, למרות אי הרצון והדחייה, הוא לא יבין עד כמה יצר הלב שלו הוא רע.

בספר הזוהר מסופר על החברים של רבי שמעון, המגלמים את עשר הספירות הראשונות של המערכת העליונה בראש דאריך אנפין, בגובה היסודות עצמם של העולם. לפני המילים שלהם עצמם, לפני הלימוד, לפני גילוי האור, הם שׂונאים זה את זה, אינם יכולים לסבול זה את זה, לא יכולים להסתכל זה על זה. זה גורם להם לבחילה ודחייה. ובכל זאת הם מתיישבים מסביב לספר, מפני שיודעים שכוח השׂנאה הזה בא אליהם מלמעלה.

ניתן להם ספר הזוהר כדי שבעזרתו הם יתחילו להתאחד מעל לשׂנאה, מעל לדחייה כמו שנאמר: "על כל הפשעים תכסה האהבה". האהבה לא צריכה לבער את הפשעים, אלא להתעלות מעליהם, להיות כל כך חזקה כדי לכסות את השׂנאה. בתוכנו מושרש רצון לקבל גדול, אגואיסטי לחלוטין, מבעבע, והוא נשאר שם. ומעליו אנחנו מכסים את כל השׂנאה באהבה.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס "מתחברים בערבה", 30.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
יצר הרע ותחילת הנשמה
העולם תלוי בנו
שנאה בדרך לאהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest