דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / יצירת עולם של רצונות

יצירת עולם של רצונות

המערכת המופלאה שנקראת "יתרו", מהווה חלק מהמערכת הרוחנית הכללית, שכוללת בתוכה תכונות אגואיסטיות, וכביכול כמה תכונות אלטרואיסטיות, שהן הפוכות לגמרי.

הקשר בין יתרו ומשה התקיים ונשמר דרך ציפורה עם הילדים.

שאלה: למה למשה היה מותר להתחתן עם ציפורה, בתו של יתרו? או שבזמנו עדיין לא הייתה חלוקה של העם לשבטי ישראל?

תשובתי: אסור להסתכל על זה מנוקדת מבט של חלוקה. לאורך כל ההיסטוריה כל הדמויות התנ"כיות לקחו לעצמן נשים משבטים עוינים. למשל, יעקב נשא לאישה את רחל ולאה, שהיו בנותיו של האויב הנורא ביותר, לבן.

גם יתרו הוא לא תומך ומצדד במשה, אבל קיים ביניהם קשר מאוד ברור, כאשר יתרו עם רגל אחת שקוע לגמרי בתוך פרעה (אגו), והודות לזה יכול להיות מקושר עם משה.

השאלה היא, מה עשה משה אצל יתרו במשך ארבעים שנה? בשביל מה נדרשה לו מדרגת הביניים הזאת? ארבעים שנה, זו דרגת "בינה" בכל מדרגה.
לאחר שמשה למד ארבעים שנה אצל פרעה, את ארבעים השנים הבאות הוא העביר אצל יתרו. ורק אחר כך הוא העביר את אותו מספר השנים עם עָם ישראל.

שאלה: אם פרעה הוא בחינת הלימוד הגבוהה ביותר, אז בשביל מה צריך אחר כך ללמוד אצל יתרו?

תשובתי: כדי לדעת כיצד לעבור לתכונת ההשפעה. קשר אמיתי נוצר מתכונות הפוכות, כפי שזה היה עם יעקב ולבן והבנות שלו. יתרה מזה, ליעקב ולבן היו פילגשות ומשרתות שמהן גם כן נולדו ילדים. יוצאת כביכול ערבוביה לא מובנת. כך נוצר עולם של רצונות, בזה נקשר בקשר הדוק.

מרות המואבייה, שמוצאה היה מעם ששנא את הישראלים, יצאה שושלת של דוד המלך, שהיורש שלו, משיח בן דוד, כעבור אלפי שנים, באחרית הימים, יביא את כל העולם לאיחוד.

ודאי, לאדם הפשוט, שלא רואה את התמונה הזאת, לא ברורים ההתחלה והסוף, הכניסה והיציאה של המערכת הזאת. לא מובן לו מדוע היא נסגרת בצורה כזאת, אבל מערכת אינטגרלית נסגרת דווקא בצורה כזאת.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 21.5.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest