דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ילד חכם, שמשׂחק בהשפעה

ילד חכם, שמשׂחק בהשפעה

laitman_2010-11-10_8028_us-70.jpg

הנברא היחיד, זה הרצון, שיצא "מאין" הודות לאור ושמשיג בהדרגה את מצבו. בהתחלה הוא פשוט רוצה ליהנות, אך אחר כך הוא מתחיל להבין שהוא נמצא בשליטה מלאה של הרצון הזה. כך הרצון גדל בהדרגה, עד שמבין את ההופכיות המלאה שלו לאור. בפעם הראשונה זה קורה בבחינה ד' דאור ישר, במצב שנקרא מלכות דאין סוף.

אין בכוחו של הנברא לסבול את מצבו, לכן הוא מצמצם את עצמו וזה מחייב אותו לכונן יחסים חדשים עם הבורא. הוא מרגיש, שהוא חייב להפוך להיות כמוהו, ומנסה לעשות זאת בכל כוחותיו, עד שכל הניסיונות מביאים לחדירה הדדית של זה בזה, הנקראת "שבירת הרצונות" (הכלים).

נדמה לנו ששבירה זה משהו שלילי. אך למעשה, להיפך. בזכות זה הנברא משיג את הנחיצות המלאה שלו להיות כמו הבורא. ועל מנת להפוך להיות משפיע ודומה לבורא במצב של שבירה, חסר לו רק מאמץ. הרי אחר כך הוא יוכל להשיג השפעה ולעלות ממצב הרבה יותר גרוע. אך בהתחלה, הוא יצטרך לעבור דרך הכרת הרע, תפילה, עבודה ומעשים טובים. כל עוד כל זה לא קיים הוא לא יוכל להשתוות עם הבורא ולהפוך להיות כמוהו.

בינתיים אין כלי רוחני, כלומר הבנה, הרגשה, מאמצים עצמיים, מימוש הרצון, כדי שאפשר יהיה לומר שהנברא דומה לבורא. הקטן אינו יכול להיות משפיע. הוא יכול לעשות רק משהו קטן, לשׂחק בצעצועים שלו. אך אם הוא באמת רוצה להפוך להיות כמו מבוגר, אז הוא חייב לפתח בתוכו המון הרגשות.

לכן, לאחר כל ההתפתחות הרוחנית וההיסטורית שניתנו לנו כהכנה מלמעלה, אנחנו מגלים שבתוכנו מתחילים לחיות יחד שני רצונות: הרצון העצמי ועוד רצון אחד נוסף. מזה מתחיל האדם.

הרצון העצמי הטבעי, מושך את האדם לאותם התענוגים, שאותם הוא רואה לפניו. והרצון הנוסף מושך אותו לסוגי תענוגים מיוחדים, רוחניים, אך חוץ מתענוג הוא לא יכול להרגיש דבר.

אנחנו רואים באדם של העולם שלנו, גוף פיזי גשמי. אך לא מדובר עליו בכלל, אלא על הרצון המושך לשני כיוונים. אחד מכוון לֵמה שמתגלה לו בחמשת החושים. והרצון השני נקרא "נקודה שבלב", ובינתיים לא מובן לאדם, לֵמה הוא מושך, והאם כדאי להשתמש בו.

אך מאותו הרגע שמופיעים בו שני הרצונות, הוא כבר נקרא אדם. כי הרי בזכות שני המצבים האלה הוא יכול לעשות את עצמו הדומה לבורא כלומר להיקרא אדם (אדם מהמילה "דומה"). צריך רק לברר את האמצעים, כלומר לגלות, כיצד להשתמש בשני הרצונות האלה שהתעוררו בתוכו.

רצון אחד הוא ישן, ונקרא "זקן חכם וכסיל", והרצון השני הוא חדש, וגדל כמו "ילד חכם". ואם האדם רוצה להבין אותם בצורה נכונה, אז בירור כזה אפשרי רק בעזרת הכוח העליון. ולכן הוא לא מסוגל להתקדם לבד, אלא זקוק למדריך.

את כל זה נותנים לו מלמעלה. מביאים אותו ללמוד במקום הנכון, יוצרים את כל התנאים הדרושים, כדי שהוא יוכל לקבל את ההשגחה וההנהגה הזאת ולהשתמש בה. הכל נותנים מלמעלה, חוץ מדבר אחד, מאמצים, שאותם אנחנו צריכים להוסיף בעצמנו! והמאמצים האלה הם שבונים את האדם.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 07.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
נוטלים יוזמה מהאור
מעבדה המחפשת אחר סוד החיים
בובה המחיה את עצמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest