דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ילדים אשר הזקינו

ילדים אשר הזקינו

laitman_2009-08-04_9975-70.jpg

האדם גדל כך שתחילה הוא מקבל רצונות ומילויים חדשים, הנחוצים להתפתחותו, הפועלים לטובתו ורווחתו. הרי הַהַכְוונה הזאת שניתנה לו על ידי הטבע, רוצה לגדל אותו ולהעמידו על הרגליים, כפי שגדלים כל הילדים בעולם הזה. אין זה נחשב לתענוג אסור, כי עליי לעבור את התהליך הטבעי הזה של ההתפתחות, עד שאהפוך להיות "בוגר". ואנחנו רואים כיצד הילדים בדרך כלל מלאים ברצונות שונים ונהנים מהחיים האלה.

אך באותו הרגע שבו אני הופך להיות בוגר וכבר צריך להתחיל לגדול ולהתפתח באופן הכרתי ולא מכוח הטבע, כל התענוגים שאני מקבל מביאים לי נזק, מאחר ואינני מכוון אותם בכוונה על מנת להשפיע.

בתחילה כל האחריות הייתה מוטלת על הטבע, הבורא התווה את הדרך שלי והוליך אותי בה, נגיד עד גיל 15, 20. וכל מה שלקחתי מהחיים האלה, היה לרווחת ההתפתחות שלי. ברגע שאני מסיים את תקופת ההתפתחות של "הילדות" ואני צריך להתחיל בעצמי לקבוע את הכיוון, עליי להוסיף מעצמי כוונה על מנת להשפיע, אחרת כל תענוג שמתקבל כבר לא יגדל ויקדם אותי קדימה, אלא להרוג!

הוא יוליך אותי בדרך הפוכה לכך, כדי שאני ארגיש שאי אפשר להמשיך ללכת כך הלאה ועליי להתפתח לא על ידי האגואיזם והתענוגים שלי, אלא בכוונת השפעה. לכן כל התענוגים שאותם האדם מקבל לאחר גיל ההתבגרות, מביאים לו נזק, כמו לאדם שמחטט בפצע שלו. אך עד כמה עמוק עלינו לשקוע ברע הזה כדי להבין, שכך אי אפשר להמשיך, בדומה לילדים שגדלו שהטבע אינו מאפשר להם ליהנות מהחיים ללא שום דאגות, אלא דורש מהם השפעה?

עד לאיזה עומק נצטרך "לחטט בפצע שלנו"? – זה כבר תלוי בנו. נותנים לנו את כל האמצעים וההסברים: מביאים אותנו ללימוד, לספרים, לקבוצה, למקום שאנחנו יכולים לתפוס ולשקול מה עלינו להוסיף לחיים, כדי להתפתח נכון. ומה שאנחנו מוסיפים זה בירור של אמת – שקר, כתוספת למר – מתוק, בניגוד לילדים שמבינים רק מר – מתוק.

כדי לא להישאר ילדים בכל החיים שלנו, כמו שנאמר: "מה לעשות עם הילדים שהזקינו?" – עלינו להתחיל לפעול לפי העיקרון של אמת – שקר. אך מבלי למחוק את המר – מתוק, אלא לבנות מעליו יחס חדש לחיים. זה אפשרי רק על ידי הזמנת האור העליון, על ידי לימוד חכמת הקבלה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 18.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
כדי לא לבזבז את האוצר
טעמה המתוק של האמת
קשה להיות אדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest