דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ייתכנו רוחות קלות, שיהפכו לסופה

ייתכנו רוחות קלות, שיהפכו לסופה

המטרה שלנו היא השתוות הצורה עם הבורא. אין במציאות חוק אחר. אין ספק שנגיע לזה, השאלה היא רק: איך?

כי אני מהווה רצון, ופועלים עליי כוחות שמחייבים אותי לנוע בכיוון הנכון. אין לי שום אפשרות להתנגד להם.

אבל אלה הם כוחות של השפעה, והם מובילים אותי להשפעה. ואילו אני, לפי הטבע שלי, רוצה רק לקבל ומתנגד להם פנימית. בסופו של דבר ההבדל בין התכונות שלי לבין כוחות הטבע הולך ומתעצם.

הפרש לחץ קטן יוצר רוח נעימה, אך ככל שהפרשי הלחץ מתחזקים, גם הרוח מתחזקת. בשלב מסוים צריך להסתתר ממנה ואפילו להיזהר, כשמגיעה סופה או טורנדו.

הכול תלוי עד כמה התכונות שלי נבדלות מתכונות הטבע. הדבר הטוב ביותר במובן הזה, הוא האיזון.

איך אני יכול להתגבר על עצמי, כדי שכבר עכשיו הפער הזה יביא לי כאב?

הרי אני מרגיש הכול מתוך הניגוד ביני לבין משהו. לדוגמא, אני מרגיש את הטלפון על כף היד מפני שהוא לוחץ על האצבעות, ובכך מעורר אי נוחות מזערית, שלמעשה מהווה כאב בהתגלותו המינימלית. אני תמיד מרגיש את מה שלוחץ ומשפיע על הרצון לקבל שלי. ודאי שטלפון ששוקל 200 גרם לא זהה למשקולת של 100 קילו.

אז איך יכול להרגיש כל הזמן תחושה טובה ללא ייסורים?

כל העניין כאן הוא בהשוואת הפרמטרים הפנימיים שלי וההשפעה החיצונית. אם היא שונה ממני במידה מועטת, אם היא מתבטאת רק בהרגשה שלי – אז לא כואב לי. ואם הפער גדֵל, גם חוסר הנוחות גדֵל.

וחוץ מזה, חשובה המגמה. אם היא מכוונת להשתוות, ליישור תמידי של ההבדלים, אז נוח לי, כי אני יכול כל הזמן להכניס תיקונים במה שקורה: במקום מסוים אני מוסיף, ובמקום אחר אני מוריד. אבל אם ההפרש יוצר לחץ חזק, אז אני מרגיש כאב, ואין לי לאן לברוח.

כך גם התוכנית של הטבע כל הזמן מגדילה את העוצמה, והופכת מרוח קלה לסופה. כדי להתגבר על זה, דרוש לי רק דבר אחד: לשנות את עצמי מבפנים. בכך אני מקטין את ההפרש ומחזיק אותו ברמה של משב רוח אביבי נעים. הכול תלוי רק בשינויים שבי.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החרות", 19.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ללמוד לחיות באיזון עם הטבע
תבין את השׂפה החיה של הטבע ותאמר: "העולם נפלא!"
קל לשחות עם זרם הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest