דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ייעודו של האדם, לשמש להשי"ת

ייעודו של האדם, לשמש להשי"ת

בעל הסולם, הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות", סעיף ו':

"כי לא נבראתם לחזור אחר מעשה דגן, ותפוחי אדמה אתם וחמוריכם באבוס אחד. וכמו שלא יהיה מטרת החמור לשמש את כל חמורי העולם בני גילו, כן לא יהיה מטרת האדם, לשמש את כל גופות הבריות בני גילו של גופו הבהמי, אבל מטרת החמור לשמש האדם הנעלה הימנו, כדי להועילו, ומטרת האדם לשמש להשי"ת ולהשלים כונתו."

שאלה: איך אדם יכול להיות בטוח שהוא משמש לבורא?

תשובתי: לשמש לבורא, זה אומר, לממש את מחשבת הבריאה להיטיב לנבראיו. אין לך מה לתת יותר לבורא, חוץ מלגלות איך שהוא אוהב אותך, שזה אפשרי רק על ידי השתוות הצורה. זה נקרא "לשמש". ההורים לא מצפים מהילדים לכלום, חוץ מזה שיכירו בכך עד כמה שהם אוהבים אותם.

המקובלים מלמדים אותנו איך לעשות את זה. אם אני לא מרגיש שום דבר חוץ מהעולם הזה, אז אני לא יודע כלום על הבורא. המקובלים נותנים לי עצות מה צריך לעשות כדי להגיע לתכלית. יש מורים שמלמדים אותי.

אנחנו רואים לפי הדוגמה של בעלי החיים, שאם אימא לא מטפלת בגורים שלה, אז הם לא יכולים לשרוד. היא צריכה להאכיל אותם, היא צריכה לחנך אותם, היא צריכה ללמד אותם איך להשיג את המזון, ואז הם יוכלו להתקיים. אותו הדבר שייך גם לעולם הרוחני, האדם בעצמו לא יודע שום דבר. הוא צריך להיות לגמרי מסור למורה, כמו גור קטן שכל הזמן הולך אחרי האימא, כי בלעדיה הוא ימות. אבל האדם חושב שהוא חכם ובעצמו יודע הכול.

מתוך שיעור על הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות" של בעל הסולם, 13.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מה אנחנו יכולים לתת לבורא?
בדיקה לנקיות הכוונה
במה אפשר ליהנות את הבורא?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest