דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גילוי של אור האהבה

גילוי של אור האהבה

מתוך שבירת הכלים מובן לנו, שאנחנו צריכים לחזור למצב שהיה לפני השבירה. על ידי זה שאנחנו מעלים מ"ן מהמצב השבור, אנחנו נותנים יגיעה ומרחיבים את הכלים שלנו פי תר"ך פעמים.

ואז אנחנו מגיעים למצב המתוקן, מצוידים בכזאת עוצמה של היגיעה, שיכולים לגלות את האור בכל הנרנח"י שלו, שזוהי תכלית הבריאה.

כי הבורא רוצה שאנחנו נגלה את התכונה שלו – השפעה ואהבה, ולא שסתם נטעם טיפה מהמילוי שלו. כמו תינוק שמקבל מאימא 100 גרם דייסה, הוא מקבל לא רק את הדייסה, אלא גם את כל היחס האוהב והדואג שלה.

מאחר ואנחנו מלכתחילה נבראנו עם הטבע של הרצון לקבל, אז לא מסוגלים לטעום יותר מניצוץ קטן, "נר דקיק" מכל האור. וזה בעצם מספיק לנו כדי להיות במגע, באיזה שהוא קשר עם הבורא. אבל כל היתר זה אור של אהבה, אור של השפעה, של היחס זה כלפי זה. ולפי החוק של השתוות הצורה, אנחנו צריכים להגיע לאותו היחס לבורא כדי לגלות את היחס שלו אלינו.

מהסיבה הזאת הייתה "שבירת הכלים", כדי שאנחנו נגלה ונרגיש את המצב השבור הזה ומתוכו נגלה את המצב המתוקן. ואז אנחנו נוכל להבין את היחס של הבורא אלינו. לכן כל העבודה שלנו מרוכזת על הקשר בינינו, על כך, שמעל השבירה נגלה את היחסים הנכונים של השפעה ואהבה במקום פירוד ושנאה.

הבורא, זו תכונת ההשפעה והאהבה שמתגלה בתוך הכלי, בתוך הרצון. התכונה הזו מתגלה בינינו, כי האהבה אינה יכולה להתקיים באדם אחד, אלא צריכה להיות מכוונת למישהו. ואנחנו עוסקים בגילוי של התכונה הזאת וצריכים לבנות בינינו את אותם היחסים.

בתחילת הדרך אנחנו לא מרגישים שום יחסים בינינו: לא רעים ולא טובים, אבל מתחילים לעבוד עליהם, בכך שמעוררים זה את זה. כי ברור לנו, שהאדם עצמו אף פעם לא יתעורר להשפעה, לאהבה, לחיבור. צריכים לעורר אותו, להראות לו דוגמה, להצית בו קינאה, תאווה וכבוד, לכבד בגלוי את אלה שמתייחסים טוב לחברים ומראים את האהבה, הנתינה והדאגה שלהם לכולם.

צריך לקנא מאוד בכאלה אנשים שכך מתנהגים בקבוצה, ולרצות גם להיות כך ולהחשיב התנהגות כזאת למכובדת. יוצא, שהאדם מתחיל להתעורר, ומ"לא לשמה" וכל מיני פעולות שאינן מלוות בכוונה נכונה, אלא שפשוט לומד מאחרים, מגיע ל"לשמה". וכל פעם על פני הכבדות הלב, כל מיני בעיות והתנגשויות בין החברים, צריך בכל זאת להיות למעלה מכל חילוקי הדעות, בכך שאתה מראה לכולם עד כמה אתה בכל זאת משתוקק לחיבור ואהבה.

כל מה שאנחנו משיגים על ידי המאור המחזיר למוטב, זה דרגות של חיבור, מצבים שהיו קיימים לפני השבירה.

מתוך ההכנה לשיעור, 13.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הרכבת לא תחכה!
טעות שסודרה במכוון מלמעלה
שבירה למען החיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest