דף הבית / יחסים / יחס לסבל של אדם אחר

יחס לסבל של אדם אחר

שאלה: מה היחס שצריך לבנות בילד לגבי סבל של אדם אחר, מה עליו להרגיש ביחס אליו?

תשובתי: אנחנו נמצאים בעולם מקולקל עם אנשים מקולקלים, אף אחד לא קיבל חינוך נכון. אנשים לא יודעים מי הם, בשביל מה הם חיים, איפה הם חיים. אנחנו נמצאים במצב מיוחד מאוד, הייתי אומר שזה מצב אנוש אם לא הייתי יודע שיש כאן מצב שיביא אותנו לתיקון ויש כוונה עמוקה מאוד נצחית ושולטת מאחורי הכול.

אנשים שנמצאים היום בעולם, לא חשוב באיזו חברה הם חיים, הם ממש תוצאה מהעולם. אם אתה לא חושב איך לתקן את העולם על ידי תיקון האדם, אז איך זה מועיל לך אם אתה כותב בעיתון שזה קרה? זה קרה אתמול, אבל העיתון טיפל בבעיות האלה? הרי אנחנו יצרנו את כל המצבים האלה במו ידינו, אנחנו פשוט יצרנו עולם גרוע יותר מהתנהגות של חיות ביער.

שאלה: אפשר לתקן?

תשובתי: ודאי שאפשר לתקן, אבל אני לא רואה שכלי התקשורת אוהבים לדבר על התיקון. יש לנו רשת קשרים מצוינת בינינו, אבל אילו מטרות יש לה? איך היא משתמשת בעוצמה שלה? אנחנו לא מחנכים את הדור החדש. עלינו לחנך אותו קודם כל שידע מה חובתו. חובתו לעזור לזולת ולהגיע למצב של "ואהבת לרעך כמוך". אנחנו צריכים לעשות כאן שינוי כללי, בדיקה חוזרת ועמוקה לגבי כל מה שבנינו ובאיזו צורה אנחנו חיים, אנחנו לא יכולים לצאת מהטבע שלנו אלא רק לתקן אותו.

 

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 25.10.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest