דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יחד לבקש את הבורא

יחד לבקש את הבורא

נדמה לאדם, שלהתגבר על האגו שלו, להשתוקק ולהתקדם לרוחניות, לכוון את עצמו ל"ישראל, אורייתא וקוב"ה – חד הוא" – זו פעולה שהוא צריך לבצע בעצמו, וזה לגמרי לא נכון! בעולם שלנו אנחנו תמיד מחכים, מתי כבר ילד קטן יעשה איזו פעולה באופן עצמאי: או שיסתכל בדוגמה שאנחנו נראה לו, או שיחשוב על משהו בעצמו: נגיד, ירכיב קוביות וכולי. ברוחניות אנחנו מתפתחים במדרגה מעל לעולם הגשמי, ושָם אנחנו חייבים לרכוש טבע שני, בעוד שבעולם הגשמי, עלינו רק להתקדם, רק לדעת מה נמצא בנו וליישׂם את מה שיועד לנו. הכול כבר נמצא בצורתו הסופית, כל המציאות גלויה. ברוחניות עלינו "להיאחז" איכשהו, להתחיל לתפוס אותה, לראות, לגלות. העולם הרוחני עדיין אינו מובן לנו…

לכן, עלינו להכיר בעובדה אחת מאוד פשוטה, אך מאוד קשה לביצוע: כשאנחנו מדברים על התגברות, פריצה, השׂגת המטרה, גילוי הבורא, המאמצים שלנו, כל זה חייב להיכלל בבקשה שלנו אליו כדי שזה יקרה. איננו יכולים לעשות משהו אחר, חוץ מלבקש בצורה נכונה מהבורא. ובינתיים איננו מכירים בעובדה זו ש"אין עוד מלבדו", שהוא השליט של כל הפעולות, ואילו אנחנו רק אובייקט של הפעולות האלה. בנו תלויה רק העלאת מ"ן, כדי שהבורא יבצע את הפעולות עלינו.

אנחנו עדיין מתייחסים לרוחניות כמו לעולם הזה, כשאנחנו מניחים שאנחנו מסוגלים לעשות משהו ב"ידיים" שלנו. אנחנו מפזרים את המאמצים שלנו לכל עבר, רק לא בבקשה מהבורא. ואם איננו מעצבים בתוכנו בקשה לבורא, אז סימן שאיננו משתוקקים להשפעה. כי הרי ברור לגמרי שבעצמנו איננו מסוגלים להימצא בהשפעה, את זה עלינו לבקש מהבורא.

והעניין הוא בזה שהקבוצה אינה יכולה להבין בצורה נכונה ולהסביר לכל אחד איזו פעולה בדיוק אנחנו צריכים לבצע, כולנו יחד. נאמר: "וייאנחו בני ישראל מהעבודה". הם הרי רצו בעצמם לבנות את הערים פיתום ורעמסס. הם בנו וראו שכל זה נבלע ברצון האגואיסטי שלהם ליהנות. ואז זעקו אל השמיים כדי שהשינוי יבוא מלמעלה. במילים אחרות, אנחנו רק מניחים, כדי שזה יקרה. והכוח המבצע, שישנה אותנו, יבוא רק לפי בקשתנו. אנחנו יכולים לשמוע את זה מאות ואלפי פעמים, אך רק האור העליון יטביע בנו את היכולת לתפוס אותם.

אך דעת הקבוצה יכולה לקרב אותנו לזה. כי אם כל אחד ישתדל כל הזמן להזכיר לעצמו ואפילו בכוח לחייב את עצמו, לחשוב על כך שכולנו חייבים להתאחד בבקשתנו לבורא, אז זה כבר מאמץ של כולם.

דווקא תפילת רבים תגלה לנו את השער לרוחניות!

מתוך ההכנה לשיעור, 19.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
לא סתם לרצות
הבורא משני צידי החזית
כדי לא לצעוק במדבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest