דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יחד איתי העולם מבריא או נעשה חולה

יחד איתי העולם מבריא או נעשה חולה

מיכאל לייטמן

כל הנשמות נמצאות במצב מתוקן יחסית אליי. על עצמי אני יכול לומר, שאני החלק המקולקל היחידי בכל הבריאה. ואם כולם מתוקנים ואני לא, האם רק עליי להיתקן?

לא, לא רק אני! כיון שחוסר התיקון שלי נמצא באחרים, ומכיוון שכולנו נמצאים במערכת אחת. לדוגמא: אם אני איבר חולה בגוף, אזי כל הגוף סובל מכך שאינני ממלא את תפקידי כראוי. נניח שאני חלק חשוב בגוף, כמו הכליות, ותפקידי לנקות את כל הגוף ואינני מתפקד. אזי כל הגוף אינו יכול להתקיים, כיוון שהחלק שלי נכלל בכל האחרים ועליי לשרת אותם ולספק להם את חלקי בעבודה. אם לא יהיה כך, אזי כל שאר החלקים לא יוכלו לתפקד כראוי, ולכן אין זה משנה אם הגוף כולו בריא – אני עושה אותו חולה בחוסר התיקון שלי.

עליי להבין שלמרות שרק אני לא מתוקן, אני מקלקל את הגוף כולו. בלעדי הם היו בריאים לגמרי.

לכן העבודה שלי היא להתחבר לכולם ולראות עד כמה הם מקולקלים בגללי, כמו שכתוב: "כל הפוסל במומו פוסל". אז ארצה לתקן את עצמי ולהעלות את כולם איתי למצב של גמר התיקון הכללי.

משיעור על ספר הזוהר, 21.02.2010

5 comments

  1. האים עדיף לי להכיר ולהתחתן עם אישה שהנקודה שבלב כבר התעוררה אצלה

  2. מאז שהתחלתי ללמוד קבלה אני מרגישה יותר ויותר ריחוק מהבעל

    אני מצינת שבעלי אינו מחובר כלל ללימוד

    אז מה קורה איתי

  3. אתה אומר בהרבה הזדמנויות שצריך לקרוא בזוהר רצוף לפעמים שעתיים כדי להתחיל להרגיש משהו.

    בשיעורים לא קוראים רצוף אפילו 3 דקות ואז יש שאלות רבע שעה.

    כמה שאלות:

    1. למה זה ככה בשיעורים? למה לא לקרוא רצוף שעה וחצי עם כולם, פעם ב-2 דקות להזכיר את הכוונות ולתת לזה לפעול (למרות שזה קשה ומשעמם, אבל אם זאת התרופה אז אין ברירה)

    2. האם זה יעזור אם אני קורא בבית לבד בזמן הפנוי בלי להבין שעה רצוף?

    3. האם כשקורה משהו ואני מרגיש השפעה כלשהיא, נניח אחרי 2- דקות, האם אני צריך להפסיק (אסור לעבוד בשבת) או דווקא להמשיך?

  4. ואלרי מנהריה

    מה לחשוב ומה לעשות עם תחושה של אין יותר כח ואין יותר מקום בחזה להכיל ולשמור דברים ומחשבות, רעיונות של עצמי וחיפושים אחרי תשובות ואפילוי מציאתם,כשלוחץ בחזה הנמתח גבולי והעלול להתפוצץ??? 

  5. ואלרי מנהריה

    תגובה לורדמואלרי : ורד, כמה שאני מבינה אותך אין לך מושג, אבל  אני אישית חושבת שבחוכמת הקבלה מכילה מגוון כל כך רחב של נושאים והסברים הנוגעים בחיינו היום-יומיים (משפחה,חינוך,פוליטיקה,מדע,טכנולוגיה,רפואה,טבע,אסטרונומיה וכו'…וכו'..וכו'…) שהבנתי שתמיד אפשר למצוא נושא לשיחה ודיון ממש עם כל אחד בכל מצב, רק בגישה עדינה והדרגתית, ולכי תראי, שהוא לבד יכנס לשאלות ודילמות שרק את תוכלי לספק לו את ההסברים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest