דף הבית / חינוך, ילדים / "יום הטלוויזיה" נכשל

"יום הטלוויזיה" נכשל

שאלה: לפני עשרים שנה הכריז האו"ם על ״יום הטלוויזיה הבינלאומי״. הוצע לחגוג יום זה על ידי החלפת תוכניות הטלוויזיה בתוכניות שמוקדשות לבעיות כגון שלום, ביטחון, התפתחות כלכלית וחברתית, הרחבת שיתופים בין-תרבותיים ועוד. מהו בשבילך "יום הטלוויזיה"?

תשובתי: אני סבור שזו הזדמנות שהוחמצה לחינוך האנושות והבאתה למצב טוב ובטוח. ההזדמנות ניתנה, אך האנושות לא ניצלה זאת בגלל האגו הגדול והמזיק שבכל אחד מאיתנו. הפכנו את הטלוויזיה לאמצעי להפקת רווח, חממה לכל סוגי האלימות, האטימות והאכזריות. לכן ימים כגון אלה מצביעים על אותן אבני דרך שעברנו והרסנו.

הערה: ככל הנראה היו להם כוונות טובות.

התייחסותי: מלכתחילה בכל המדינות הטלוויזיה היתה רק אמצעי להעברת מידע שגוי והונאה של האוכלוסייה. מי עומד בראש ערוצי הטלוויזיה, איזו קבוצת אנשים? איילי ההון. אין שם שום דבר עממי. הטלוויזיה לא הפכה למקור של מידע, תרבות, מדע, או אמנות. יש בה תוכן רק לצורך מילוי "צרכים נרחבים" למה שנקרא ״המכנה המשותף הנמוך״ ותו לא.

שאלה: האם אתה סבור שיכולה להיות טלוויזיה אחרת, אידיאלית?

תשובתי: יכולה להיות טלוויזיה אידיאלית. במידת מה אפשר לייחס לה תוכניות על עולם החי וערוצי ספורט, למרות שהספורט של היום זו אימפריה שבה האגו חוגג והכול נקנה ונמכר. בעבר היתה למשל תוכנית טובה על מסעות בעולם ואילו היום בתוכניות מסוג זה מראים רק איפה יש מסעדות ואיזה סוג מטבח יש בכל מקום, באילו מדינות אפשר לאכול טוב יותר ולעשות עיסוי טוב יותר וזה הכול.

שאלה: איך היית רוצה שייראה ערוץ טלוויזיה טוב?

תשובתי: ערוץ טלוויזיה בצורתו הטובה ביותר צריך לדאוג להפוך את היום הבא לטוב יותר מקודמו, בטוח יותר, נוח יותר, בהיר יותר וחם יותר. עליו כל הזמן לדאוג לכך שבני האדם יהיו יותר ידידותיים, מלוכדים, מבינים באיזה עולם הם חיים וכיצד עליהם לנהוג זה עם זה כדי להבטיח לעצמם את יום המחר עבור הילדים והנכדים. הטלוויזיה אינה עוסקת בזה, אבל באופן עקרוני חייבת לעסוק בזה ב – 100% מזמנה.

שאלה: האם אתה מדבר על חינוך?

תשובתי: חינוך שמוגש בצורות שונות, הוליווד או סרטים רוסיים, לא חשוב. אלה יכולות להיות אותן תוכניות, אבל עם יסוד אחר לחלוטין.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 21.11.2016

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest