יום הולדת 5,776 שמח!

שאלה: על פי הדת, האדם נברא לפני 5,776 שנה. ולפי המדע, זה קרה זמן רב לפני כן, בערך 200,000 שנה. מי צודק מנקודת מבטה של חכמת הקבלה?

תשובתי: חכמת הקבלה לא נכנסת לוויכוחים האלה. היא חוקרת את הטבע ומסבירה לנו אותו. "הטבע" זה אותו הדבר כמו "בורא", וחכמת הקבלה חוקרת את הכוח העליון של הטבע שנקרא בוראהמילה "בורא" מפורשת כ"בוא וראה". במידת העבודה שלנו על מחקר נכון של הטבע, אנחנו משיגים את הבורא ורואים אותובאופן כזה יוצא, שראש השנה זה יום של גילוי הבורא, של הכוח העליון. ביום הזה, המין האנושי הגיע לראשונה להשגת הכוח העליון, העולם הרוחני, לאיזו מציאות על שמתוכה יצאנו ואנחנו חיים כאן על הארץ הזאת רק כדי לפרוץ לשם בחזרה: מהעולם הזה להשיג את העולם העליון.

אז נדע את התשובות לכל השאלות הנצחיות: "בשביל מה לנו החיים האלה? מהי המשמעות שלהם? לאיזו מטרה אנחנו קיימים על הארץ הזאת ובשביל מה בכלל נבראנו?". זה כבר לא סתם חיפוש של מילוי מחוסר סיפוק בחיים, אלא חיפוש אחר המטרה שבשבילה נבראנו מלמעלה. חכמת הקבלה מלמדת אותנו, כיצד לפנות לבורא, כיצד לעלות אליו ולגלות אותואז מתגלה לנו כל תוכנית הבריאה, כולל מה שהתרחש לפני שאנחנו מרגישים את עצמנו כקיימים כאן, בעולם הזה. כי העולם שלנו זוהי רק תחנת ביניים, בין מה שהיה לפני הלידה שלנו, ותחנת הייעוד הבאה, אליה אנחנו מגיעים לאחר שנעזוב את העולם הזה.

או שאנחנו עולים למימד עליון, או שמורידים אותו לכאן, לעולם הזה. חכמת הקבלה מאפשרת לעשות גם את זה וגם את זה. כל זה נגיש לנו הודות לחכמה שהתגלתה על ידי האדם הראשון, אדם, ולכן אנחנו נחגוג את יום הולדתו ה-5,776, יום ההולדת של האדם שהיה הראשון מכל בני האדם שגילה את הבורא.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 6.9.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest