דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / אנשים שיוצרים שנה טובה

אנשים שיוצרים שנה טובה

שאלה: מה צריך לעשות, כדי שהשנה הזאת תהפוך עבורנו לראש השנה האמיתי?

תשובתי: הכול מאוד פשוט. בתורה נאמר: "בראתי יצר הרע". ובאמת, כל הפירוד והריסוק של העולם שלנו, כל הסתירות והניגודים: האגו, האטימות, חוסר ההבנה, כל מה שהאנושות סובבה במשך כל ההיסטוריה של קיומה, זה כמובן מעשה ידי הבוראלכן, כדי להבין אותו, האדם צריך לצאת מתוך התנאים של האגו שלו. 

לעבודה הזאת לא נמשכים אנשים חלשים או מאוד אגואיסטיים, שמוכנים לרמוס תחתיהם את כל העולם. מצד שני, האגו שלהם הוא גדול, שהם לא מסתפקים בעולם הזה, הוא לא מעניין אותם. הם רוצים לנהל את הבריאה כולה, לדעת את כל מה שמתרחש, לגלות לעצמם הכול, שלא יישאר דבר שלא קיים בהבנתם, בהרגשתם ואפילו בשליטתם. התגלות של כזה אגו באדם, זו באמת מתנה מהבורא. כלומר, האדם הזה מוכן להשגה, הוא מוכן לשלם עבור זה כל מה שנדרש. אז הוא מוצא את עצמו בקבוצה מתאימה, שמתאספים בה אנשים כמוהו. הקבוצה עוברת מיון: תחת השפעתה של השיטה הקבלית אנשים באים והולכים. בסופו של דבר הם עוברים מצבים רציניים ביותר של התנגדות לאגו שלהם, התעלות מעליו, חיבור ביניהם. הם לומדים את כל התהליכים על עצמם: מרגישים, מגלים, מבררים, משלבים, עושים כל מה שצריך. בסופו של דבר, מיוצבת אצלם תמונה נכונה של העולם. הם בונים את הבורא בקשר ביניהם, מפני שרק כך אפשר לגלות אותו. כי מחוץ לקשר, מחוץ לחומר, מחוץ למצע שבו הוא מתגלה, בלתי אפשרי להשיג אותו. זהו כוח שדורש חומר כדי לגלות את עצמו עליו.

לדוגמה, חשמל צריך להתגלות על פני משהו בצורה של תזוזת מחוג, התחממות חוטים, פיצוץ. רק כך אנחנו יכולים לומר, שיש כאן איזה כוח. אותו הדבר גם עם הבורא, שהוא פשוט כוח ללא חומר. ואת החומר אנחנו צריכים לספק בעצמנו, כדי שהכוח הזה יוכל להתגלות לפי חוקים פיזיים מדויקים. אין כאן שום דבר לא הגיוני או מיסטי. זו לא דת, אלא חכמת הקבלה. לכן כל תשומת הלב שלנו, כל המאמצים מתרכזים כדי ליצור תנאים שבהם הבורא יוכל להתגלות. אנחנו צריכים להרכיב את החומר מחלקים מפורקים, בשילוב של תכונות ההשפעה, של ערבות הדדית, של התכללות הדדית, כדי שבתוך החומר הזה תופיע הרוח. אנחנו מפסלים הרבה זמן ופתאום הפסל שלנו קם לתחייה. כך מתוך עפר, מהחומר הדומם, יוצא אדם מיוצר, מתוקן, שלתוכו שפכנו רוח חיים. את ההזדמנות הנפלאה הזאת שניתנה לנו, אנחנו חוגגים בראש השנה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חגים. ראש השנה" מס' 1, 6.8.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest