דף הבית / אקטואליה / יום בחירות מיוחד בארה"ב

יום בחירות מיוחד בארה"ב

שאלה: הרפובליקאים והדמוקרטים בארה"ב קיימו ביום שלישי בלילה אספות מפלגתיות לבחירת מועמדיהם לנשיאות 2016. דונלד טראמפ ניצח בבחירות המוקדמות למפלגה הרפובליקנית, והילרי קלינטון למפלגה הדמוקרטית. האם ציפית שכך יקרה?

תשובתי: כן. בעיקרון הכול תלוי בכסף, הכסף עושה רעש, הרעש מושך בני אדם, ובני האדם מצביעים. רבים מעריכים שאם ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג, יכריז על עצמו כמועמד לנשיאות, אז הוא יוכל לכבוש את המקום הראשון. במקרה כזה יכולה להתרחש קפיצה מעניינת מאוד, מפני שבלומברג הוא בכל זאת בעל הבית, הוא ניהל את ניו יורק, הפך אותה לעיר חזקה, נקייה ומסודרת, נוחה, נקייה מבעיות הסמים שהיו בה. לכן, אם הוא הצליח לעשות סדר בניו יורק, אז הוא יוכל לעשות סדר בכל אמריקה.

הערה: במקרה כזה של נשיא יהודי, לא נשללת האפשרות של קמפיין אנטישמי בעל עוצמה רבה.

תשובתי: למרות שבלומברג ביקר בישראל ברגעים קריטיים למדינה שלנו והכריז על תמיכתו בגלוי, הוא אמריקאי אמיתי, בעל בית רציני, עם יד טובה ועוצמתית, שקנה לעצמו שם במהלך שתי הקדנציות שבהן כיהן בתפקיד ראש העיר ניו יורק. ולמעשה, זה הרבה יותר מאשר לנהל כל המדינה. הוא הוכיח שהוא בעל בית, וכעת זה כנחוץ מאוד לאמריקה.

שאלה: מה עדיף לישראל ולעולם?

תשובתי: מייקל בלומברג יכול להיות נשיא טוב, אבל אני סבור שדונלד טראמפ יהיה טוב יותר, מכיוון שהוא יכול להרשות לעצמו הכול, כל מה שירצה. בעוד שאת בלומברג יגבילו ויבקרו, את טראמפ הם לא יכולים. בכל מה שנוגע ליהודים, טראמפ עובד איתם בצורה מתואמת מאוד. בצוות שלו, לפחות בצוות הכלכלי, כולם יהודים, והוא גם מכריז על כך: "אני מפקיד את כל הוני ובוטח רק בילדים האלה עם הכיפות".

טראמפ הוא אדם רציני, מבין עניין ויודע לנהל, ואילו הילרי קלינטון, היא בגדר אופציה שחלפה. מה גם שהיא לא עובדת באופן עצמאי ולא קנתה לעצמה שם בניהול. יש לה ניסיון קצת בפוליטיקה, אבל גם שם אין תוצאות טובות מהפעילות שלה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 2.3.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest