דף הבית / אקטואליה / יהודים גרמנים בצבא הגרמני

יהודים גרמנים בצבא הגרמני

שאלה: ישנה תופעה חדשה בגרמניה, יהודים גרמנים מתגייסים לצבא הגרמני מתוך בחירה. לטענתם, זו הדרך לנקות דעות קדומות. חלקם אף מוכנים למות למען גרמניה מולדתם. על פי הערכות, השנה משרתים כ-300 יהודים בצבא הגרמני, חלקם אפילו ממשפחות של ניצולי שואה. איך אתה מסביר את זה שלמרות ההיסטוריה הכואבת, יהודים מתגייסים לצבא הגרמני?

תשובתי: הם חושבים שבכך הם מצדיקים את עצמם, מראים לכולם שיהודי זה לא מה שכולם חושבים, לכן אני מבין אותם. קשה לנו להבין מה זה "כלי שבור", מה זה "אגו" שפועל כביכול לרעת עצמו. הוא פשוט לא רואה שום דרך אחרת לסדר את עצמו. יש המון דוגמאות בהיסטוריה שיהודים פעלו נגד עם ישראל, נגד היהדות, ואפילו הרגישו שנאה לישראל, הם שנאו את עצמם על כך שהם שייכים לישראל ולכן הם שונאים גם את עם ישראל.

שאלה: האם יש שורש רוחני לתופעה הזאת?

תשובתי: השורש הרוחני לכך הוא האגו, הרצון לקבל, אותה שנאה לחיבור ולבורא. הרצון לקבל הפוך מהבורא, הוא נמצא בשבירה ולכן הוא שונא. הוא שונא את כל מה ששייך לחיבור ולבורא, לכוונה על מנת להשפיע, לכוח הרוחני. לכן בתת-ההכרה היהודים האלה מרגישים כמו שהאנטישמים מרגישים, והם לא יכולים להסביר זאת. אחר כך הם נותנים כל מיני הצדקות לשנאה, אבל השנאה היא שנאה פנימית.

מתוך ישיבת כתבים, 3.2.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest