דף הבית / אקטואליה / וופי גולדברג: השואה לא קשורה לגזע

וופי גולדברג: השואה לא קשורה לגזע

וופי גולדברג, מגישה תוכנית טלוויזיה אמריקאית, שחקנית וקומיקאית אפרו-אמריקאית פופולרית, עוררה סערה כשאמרה שהשואה לא הייתה קשורה לגזע, אלא לחוסר אנושיות של אדם כלפי אדם. יהודים אמריקאים וארגונים יהודיים מתחו ביקורת קשה על דבריה, ואמרו שהיא מתעלמת מהעובדה שהיטלר השמיד יהודים בגלל שהוא ראה ביהודים גזע נחות בהשוואה לגזע הארי. מה דעתך על האמירה שלה, שהשואה לא קשורה לגזע?

תשובתי: אני גם חושב שהשואה אינה קשורה לגזע, ושהיהודים אינם קשורים לאיזה גזע. היהודים הם קבוצה מיוחדת באנושות, ואין להם שום קשר לגזע מסוים או לאום. זו פשוט קבוצת אנשים שיש להם קשר עם הכוח שמנהל את העולם, הכוח העליון או הבורא, לא חשוב איך נקרא לו. והכוח הזה דורש מהם התפתחות והתקדמות לכיוון מסוים, לחיבור ביניהם. ומשום שהם לא מבצעים זאת, הכוח הזה פועל בצורות לא נעימות כלפיהם.

מדובר בסך הכול על כוח בטבע, "א-להים" בגימטרייה "הטבע", לכן אותו כוח לא מכה את היהודים, בדיוק כמו שאנחנו לא יכולים להגיד על התפרצות הר געש שההר מכה בתושבים שנמצאים לידו. אלא זה החוק.

עלינו לברר מה זה נקרא להיות "יהודי", הבורא שונא אותנו כי אנחנו לא מקיימים את החוק המרכזי שלו, כי אחרת אין לו כביכול מה לעשות בעולם. אנחנו מפריעים לו להביא את האנושות לפסגת הקיום, למה שהוא משתוקק ורוצה, לכן אנחנו קיימים בעולם הזה במצב שבו אנחנו נמצאים, במצב הפוך לבורא, בניגוד אליו. אנחנו כמו פצע על כל גופה של האנושות, ואנחנו חייבים לספר על כך לכולם. זה נושא שלא יחלוף מהיום למחר, לכן אנחנו חייבים כל הזמן להסביר מה קורה.

 

 

מתוך ישיבת כתבים, 3.2.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest