דף הבית / יחסים / ידידות באינטרנט לא יכולה להיות חזקה

ידידות באינטרנט לא יכולה להיות חזקה

דעה: על פי סקר שנעשה על ידי מספר מומחים ברוסיה, ידידות באינטרנט לא יכולה להיות חזקה מפני שלא ניתן להחליף את הרֵגשות האנושיים בסמלים. יחד עם זאת, לאינטרנט יש זכות קיום כאמצעי תקשורת. ידידות באינטרנט, במיוחד כאשר שני הצדדים המתקשרים אינם מכירים זה את זה באופן אישי, מסוכנת מפני שהיא נטולת אישיות ולכן המשתתפים בשיח לא לוקחים אחריות על דבריהם. כמו שבמשחק מחשב איננו מפחדים לירות ולהרוג, כך גם באינטרנט איננו מפחדים לומר דברי תועבה שאף פעם לא היינו אומרים אישית לבן שיח שמולנו.

בתקשורת רשתית אין שמחה, צער, מצב רוח טוב ורע, מריבות ופיוסים. כשאנחנו מתקשרים עם אדם בלי לראותו או בלי להכיר אותו בכלל, איננו מתעניינים בחייו האישיים. בדרך כלל ההתכתבות מסתכמת ברמה של "היי, מה נשמע?". בן השיח מפסיק להיתפס כאדם חי והופך לאוסף של סמלים. מספר פסיכולוגים מחזיקים בדעה שתקשורת רשתית היא אחת מצורות התקשורת המודרנית, ולידידות באינטרנט יש זכות קיום מפני שגם ברשתות חברתיות נוצרים רגשות אמיתיים ומערכות יחסים כמו בחיים.

מנגד, המומחים מסבירים שהשאיפה ליצור כמה שיותר חברים ברשתות חברתיות היא כמו תחרות ואין לה כל קשר לידידות ואפילו לא לתקשורת פשוטה. רבים מהאנשים שעימם אנו מתקשרים, איננו מכירים בצורה ממשית, לא נבוא לעזרתם והם לא יבואו לעזרתנו במצב קשה. בתקשורת ממשית עם חברים מעדיפים להשתמש בטלפון ולא באינטרנט, מכיוון שהקול הוא אמצעי לקשר קרוב יותר מאשר התכתבות באינטרנט. לדעת אחד המומחים, מחיקת החשבון האישי מרשת חברתית יכולה להוות בדיקה מיהו חבר אמיתי ומיהו חבר ווירטואלי. הייחודיות של תקשורת אינטרנטית היא בכך שהיא מאפשרת לנו לדבר כמה שבא לנו, אבל זה לא נובע מידידות. אנחנו מאפשרים לעצמנו להיות כנים מפני שאנחנו יודעים שאף פעם לא נראה זה את זה.

תגובתי: האנושות עוברת תקופה של הכרת הרע שבטבע האגואיסטי שלה, כדי שתוכל לשנוא אותו ולוותר עליו לגמרי. כל התפתחות החברה מתרחשת רק למען העלייה שלנו לדרגה הבאה, לקשר הדדי מלא בין כל בני האדם שבו מורגש העולם העליון והתוכנית שלו, כלומר להגיע לדרגת הבורא. התפתחות התקשורת ברשתות חברתיות מאיצה ומובילה להכרה בהכרחיות להרגיש זה את זה באופן ישיר ללא מאמצים, כגוף אחד.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest