דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / טלנובלה משפחתית בעשר ספירות

טלנובלה משפחתית בעשר ספירות

טלנובלה משפחתית בעשר ספירות

שאלה: האם אתה יכול להסביר באופן כללי מה אנחנו לומדים בתע"ס (תלמוד עשר הספירות), חלק ט"ו? אינני מבין דבר…

תשובתי: חלק ט"ו בתע"ס נקרא "בנין הנוקבא". קודם הייתה בריאתה ואז שבירתה, וכעת אנחנו לומדים כיצד לבנות אותה שוב, כלומר באיזה סדר לאסוף את שבריה, כיצד ובעזרת אילו כוחות לחברם למבנה המתוקן. לכן הכותרת נקראת "בנין הנוקבא". המחבר אומר, אתה רוצה לבנות אותה – בבקשה, אך דע לך שעליך ללמוד לעבוד עם החומר שלה, כי חלקיה יתנגדו לכך. הם תלויים זה בזה ולכל חלק אופי משלו.

כיצד לקבל את כל הדרוש לבניית ה"נוקבא", שהיא הנשמה שלי? הרי אין לי כלום. אם אני שואל את השאלה הזו, אני רואה את ההסבר. מסתבר שהחלקים העליונים אחראיים על המבנה שלה, אבא ואימא, שמהם מגיע אור החכמה והשפע. אך אינך יכול לקבל מהם אלא משתי המדרגות הקרובות אליך. מהן מגיע אליך אור החסדים, וכוח אור החכמה. עליך להכיר אותם כדי לקבוע יחס אליהם, שיאפשר לך לבנות את עצמך בדומה להם. כי בינתיים אתה רק חומר בוסר חסר צורה!

כשתתחיל לבנות יחסים אתם, תרכוש צורות מכל מגע עימם. כמו החותם בנחתם. הצורות הללו שאתה בונה על עצמך נקראות "בנין הנוקבא". בעל הסולם מתאר זאת בשפה מוחשית, ומסביר כיצד המערכת הרוחנית מתייחסת אליך. הוא מכניס אותך למגע עם העולם הרוחני, אותו אתה מגלה בהדרגה לפניך.

יש לרצות שזה יתגלה! וכשזה יתחיל להתגלות אתה תראה שזה כמו בעולמנו, כשאתה מכיר את המשפחה: אבא, אימא, סבא, סבתא, אחים ואחיות. אתה נכנס למשפחה ובה לכל אחד אופי ומעמד משלו, קשרים ובעיות. עליך להיכנס למשפחה ולהתכלל בה, ואז אתה מקבל צורה מסוימת משלך. זו תמונה מאד חיה ואנושית ובהדרגה הופכת מאד ברורה, כאילו אתה לומד מהחיים עצמם, חוקיהם והפסיכולוגיה הפנימית שלהם.

המגע הראשון הוא הקשה ביותר, לפני שפתחת את הדלת ונכנסת לבית אתה מנחש מה יש בפנים. לאחר שנכנסת, אתה כבר מתייצב.

מתוך שיעור על תלמוד עשר הספירות, 10.10.2010

הודעות קודמות בנושא:
שמח כשהרשעים מתגלים
להבין את גבולות הרצון
הכול הפוך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest