דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכול מתגלה בינינו

הכול מתגלה בינינו

הכול מתגלה בינינו

זוהר: פרשת ויחי, סעיף תרע"ה: זבולון זכה שיקדימוהו ליששכר בברכות, משום שהוציא לחם מפיו ונתן לפיו של יששכר. מכאן, מי שמפרנס לבעל תורה, מקבל ברכות ממעלה ומלמטה. ולא עוד אלא שזוכה לשני שולחנות, מה שאינו זוכה אדם אחר. זוכה לעושר שיתברך בעוה"ז, וזוכה שיהיה לו חלק בעוה"ב.

ספר הזוהר מספר על סוגי הקשר הקיימים בין הנשמות, הרי רק זה נסתר מאיתנו ואת זה אנחנו חייבים לגלות. בקשר בין הנשמות, אשר אותו אנחנו מגלים, מתבהרת לנו התמונה של הכוחות/הרצונות של ההשפעה, רשת הקשר שביניהן, במידת השפעתן זו לזו מעל לכוחות האגואיסטיים של כל נשמה.

הקשרים בין הנשמות זה כוחות ההשפעה, הרצונות להשפיע, ובתוך כל נשמה, הרצון האגואיסטי ליהנות.

יוצא, שאם אנחנו עובדים כל אחד בתוך הרצון שלו, כדי ליישׂם אותו בצורה של השפעה לאחרים, זה אומר שאנחנו עובדים עם רצון/כלי נכון, המצויד במסך כדי להיות מקושרים בהשפעה הדדית עם כולם. כך עובדת המערכת של הרצונות/הפרצופים של כל נשמה ביחס לנשמות/פרצופים האחרות. בקשר ביניהן מתגלה השפעה הדדית והכוח הכללי שלה, הבורא. אך בתוך כל נשמה נשאר הרצון הטבעי שלה ליהנות.

ספר הזוהר מדבר לא על הרצון ליהנות, הכלוא בכל אחד מאיתנו, אלא על המתרחש בינינו, היכן שאנחנו מגלים את הרשת המקשרת בינינו. תחילה הרשת הזאת נקראת עולם העשיה, אחר כך עולם היצירה, הבריאה, האצילות, אדם קדמון ועולם אין סוף, ללא סוף, ללא גבולות בקשר בינינו. במידת הקשר בינינו אנחנו מגלים בתוכה את הבורא, את האור. לכן, בזמן הקריאה בספר הזוהר, חשוב מאוד לחשוב על מה מספר הזוהר, על הקשר בינינו שבו מתגלה הבורא.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 10.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
נקודה שבה מסתתר הכול
מערכת של שניים-עשר קשרים
בינינו חמישה עולמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest