דף הבית / אהבה / זוגיות / טיפוס לפסגת הפירמידה המשפחתית

טיפוס לפסגת הפירמידה המשפחתית

בשלב הראשון בבניית היחסים המשפחתיים אנחנו פועלים לפי העיקרון: "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך". זאת אומרת, כל עוד איני מסוגל לעשות כאלה חישובים, שאני תופס את הדמות של אשתי כשלי, בינתיים אני מפריד את הדמויות שלנו, לא מאחד אותן לדמות אחת. אנחנו פועלים בהתאם לחשבון ההדדי, עדיין לא נוצר אמון מוחלט בנינו.

השלב הראשון, הוא בניית הדמויות שלנו: שלי ושל אשתי, אחת מול השנייה. השלב השני, זה הקליטה של הדמויות: כל אחד מאיתנו צריך לכלול בתוכו את הדמות של בן הזוג, עם כוונה להגיע לאיחוד באמצעות השפעה הדדית. אחרת, לא יתרחש החיבור ההדדי והוא לא יהיה טוב.

זאת אומרת, אני חוקר את הדמות של אשתי, לא כדי שאבין את האופי שלה ואוכל לנצל את החולשות שלה לטובתי. אני חוקר אותה כדי להשיג איחוד, ולכן כולל בתוכי את הדמות שלה כדי לדעת איך לתקשר איתה בצורה יותר טובה. הכול אמור להיות מלכתחילה עם כוונה טובה. צריך לדבר על איחוד לפני כל סדנה ובירור.

קודם כל, איחוד. אנחנו לא עושים אף פעולה שלא תקרב אותנו לאיחוד, לפסגת הפירמידה.

לפני התחלת הסדנה אנחנו מזכירים אחד לשני, שאנחנו עושים אותה כדי לחזק את הקשר בינינו ולהביא אותנו לחיבור, שבתוכו אנחנו נפסיק להרגיש את ההבדל בינינו, ונתכלל עם הנשמות לאחד, לתוך מבנה אחד פנימי ורוחני. אנחנו רוצים עד כדי כך להידבק אחד בשני, כדי לחיות ביחד – לא אחד בתוך השני, אלא לגמרי כאחד שלם.

אם אנחנו נשיג כזה איחוד, אז כבר אין לנו ממה לפחד. אנחנו נהיה באיזון עם הטבע, דומים לו לפי התכונות שלו. המשפחה שלנו תהפוך להיות כזה תא אינטגרלי, ששום דבר לא יכול לגרום לה נזק.

והכי חשוב, כל הזמן להזכיר מאילו בעיות אנחנו באופן כזה נפטרים, ואיזו מטרה, איזה מצב מדהים אנחנו יכולים להשיג. כל זה צריך להיות מלווה בלימוד וחינוך כללי אינטגרלי, תמיכה מהחברה הרחבה, פגישות שבועיות. אם זוג יעבוד בצורה כזאת, אז ללא ספק יגיע לתוצאות גבוהות.

אנחנו מתקרבים לעולם, שבו לכל אחד יהיה הרבה זמן פנוי. לאף אחד אין צורך בכל העבודות המיותרות האלה, מספיק לנו רק לספק לעצמנו את הקיום ההכרחי לחיים. ולכן לכולם יהיה זמן בשביל להתחיל לעבוד על היחסים במשפחה ולהרגיש עלייה, מילוי בתענוג אין סופי.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 36, 16.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
טיפת דבק בשביל משפחה חזקה
שני מלאכים שצופים בחיים הארציים
"ההיכרות הראשונה" אחרי עשר שנים של חיים משותפים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest