טופס בקשה לבורא

Laitman_2010-12-20_7579_w.jpg

כשאנחנו קוראים בספר הזוהר, אנחנו חייבים, בכל האמצעים האפשריים, ובמיוחד במחשבות ובכוונות, להבהיר לעצמנו שאנחנו נכנסים עכשיו לחדר שבו אפשר לבקש ולקבל, אך בתנאי שהבקשה תהיה נכונה.

רצוי שהאדם ירגיש שניתנת לו ההזדמנות להיכנס ולומר משפט אחד בלבד. ואם לא תצליח להעיר על ידו את מי שנמצא באותו החדר, שבו תלוי כל הגורל שלך, אתה תאבד את ההזדמנות הזאת ולא תקבל יותר הזדמנות נוספת.

אם האדם נמצא בהרגשה כזאת, אפילו אם הוא מקבל שוב ושוב הזדמנויות, זה יכול לעזור לו בצורה כלשהי.

לכן מוכרחים לדעת:

א. כל השינויים שאנחנו קודם כל צריכים לרצות הם שינויים לקראת ההשפעה והאהבה לזולת, וממנה, לקראת האהבה לבורא.

ב. השינויים הללו מתממשים בנו רק על ידי הכוח העליון שיכול להשפיע עלינו ולבצע אותם רק בתנאי שאנחנו רוצים בהם, עד כמה שרק אפשר לרצות, את המדרגה העליונה מאיתנו. הרי עדיין איננו מבינים את השינויים הללו ואיננו רוצים בהם בכל מאה האחוזים, משום שהשינויים האלה הם לקראת ההשפעה ואהבת הזולת.

אולם, עד כמה שאני מסוגל, אני משתדל בכל כוחותיי. ואני חייב להאמין שאם הבקשה שלי תהיה נכונה, השינויים הללו מייד יתממשו ויתקיימו בי.

לכן אנחנו צריכים לעצב לעצמנו תמונה כזאת שבה אנחנו נמצאים, וכל הזמן בעת קריאת הזוהר להימצא בבקשה, בתפילה, בהכנעה, בהשתוקקות, שאפילו אם לא הגענו לבקשה האמיתית, אז בזכות ההשתוקקות, כמו בתפילה לפני תפילה, אנחנו מקווים שהבקשה שלנו תקבל את צורתה הנכונה. ואם אינני יודע כיצד לבקש ממנו, אני מבקש ממנו לעזור לי לדעת כיצד לבקש.

אינני יכול לומר לו: "אני מבקש, אבל לא יודע איך, ואתה תעשה את זה!". לא, כך זה לא יצליח. הוא לא יכול לעשות את זה, מפני שהבקשה שלי בכל מקרה חייבת להיות נכונה, כי אחרת אין לי לאן לקבל את התיקון.

כלומר, אינני יכול לבקש ולהתחנן עם חצי בקשה כדי שהוא ייתן לי תיקון על חצי הבקשה הזאת. אני יכול לבקש שהוא יתקן את מחצית הבקשה שלי לבקשה מלאה, ורק לאחר מכן יבוא התיקון. זה נקרא "תפילה קודם התפילה".

נניח שאני מגיע לבעל הבית שלי ואני צריך למלא טופס בקשה שבו ישנם הרבה סעיפים. על אף שכבר יש לי יחסים מצוינים עם בעל הבית הזה והכול פתוח עבורי, הוא בכל זאת מסביר לי כיצד אני צריך למלא את הטופס. וכאשר אני ממלא את הטופס, אני מבין את היחס הנכון שדרוש לי כדי לקבל את הרצוי, ואז הוא נותן לי. קודם חשבתי שהוא מוכן לתת לי את זה מכל הלב, ללא שום תנאים. אך לא. בטופס הזה אני צריך להבהיר למה, בשביל מה, כמה, מתי, באיזו צורה, ממי לקבל וכן הלאה. כל זה צריך להיות מוסדר, מפני שכך הוא מייצב בצורה הנכונה את המקבל כדי לקבל.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 04.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תן לי את מה שאתה רוצה לתת לי!
אל תבואו להיכל ללא בקשה…
לא ניתן לאהוב שניים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest