דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / טבע חדש מעבר לגבול ההיגיון הארצי

טבע חדש מעבר לגבול ההיגיון הארצי

אור, זה התפעלות בתוך הרצון, תופעה מיוחדת בתוך הכלי, ולכן אני מרגיש ומזהה אותה. נאמר, שכל אור שהופיע פעם באיזו מדרגה, לא זז משם לנצח. זה אומר, שכל המצבים שהיו בתוך החומר של הבריאה שאותם אנחנו מכנים "אור", או להיפך, "חושך", כל ההתרשמויות הפרטיות תמיד נשארות בתוך הרצון וקיימות בו זמנית, מבלי להפריע זו לזו.

זה כמו אוויר שמלא במיליוני גלי רדיו שאינם מפריעים זה לזה, מפני שנמצאים בתדרים שונים. הם אינם מתלבשים זה על זה. אותו הדבר מתרחש עם הכלי, שכולל בתוכו עוד יותר מרכיבים. כל מה שהתרחש פעם נשאר בתוך הכלי הזה. והכלים כולם נכללים זה בזה, מהראשון ועד האחרון.

כלומר, בכל כלי נמצאים כל שאר הכלים, וכמו כן כל המצבים שלהם. אבל העניין כאן הוא לא בכמות. האיכות לא מגיעה בגלל הכמות, אלא מעליה, כשאני מתעלה מעל כל הכמות העצומה הזאת של ההתפעלויות למפעיל האחד שמזמין אותן. ולכן אני מושך אור שעושה מכל הכמות הזאת, אחד.

שום תוספת כמות לא תיתן איכות חדשה. אפשר אפילו לספור עד אין סוף, אין גבול לשורת המספרים הרציונליים. יש כאלה מספרים קבועים פיזיים, שמובעים על ידי מספרים אי רציונליים ואין להם ביטוי מדויק, בזה שכוללים כמות אין סופית של סימנים אחרי הפסיק, כמו למשל המספר "פַי". ודווקא המספרים הקבועים ה"אי-רציונליים" האלה מורים לנו על היסודות של הטבע.

אבל בהשגת הגבול של הגישה הספרתית, דווקא על הגבול הזה האדם דורש את הגישה האיכותית החדשה.

מתוך שיעור על תלמוד עשר הספירות", 10.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לא לכל דבר יש מחיר
לרוץ, לקבל תנופה, ולקפוץ
קשת האש בין המדרגות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest