דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / טבלה מחזורית של הטבע

טבלה מחזורית של הטבע

שאלה: משנות ה- 30 של המאה הקודמת העולם כבר הפך לכפר אחד גדול, האם מרגע זה היינו צריכים להתייחס לאנושות כמו למשפחה אחת, עם ממשלה אחת, עם משרד בריאות כלל עולמי אחד?

תשובתי: היה צריך לעשות את זה אפילו עוד קודם לכן, משנות ה- 20! מלחמת העולם הראשונה, זו כבר תגובה על הזלזול שלנו במערכת הכללית שקושרת את כולם יחדיו.

זה לא חשוב שישנם מחוזות בדרום אמריקה, באפריקה, באסיה, שבהם חיים כאילו כמו לפני אלף שנה. במשפחה ישנם גם מבוגרים וילדים, פחות מפותחים בהתאם לגיל, ויותר מפותחים. אבל היחס שלנו כלפי כולם צריך להיות שווה.

האנושות הייתה צריכה להשיג כזה איחוד עוד בתחילת המאה ה- 20, אך לא עשתה את זה. ולכן קיבלה את מלחמות העולם הראשונה והשנייה, והיום את מגפת האבולה.

שאלה: ואם היינו מתייחסים לכל העולם כמו למשפחה אחת, האם הנגיף לא היה מתפשט? כיצד זה מקושר, ואיך המערכת עובדת ביחסים בין בני האדם, המדינות, העמים? מאיפה נגיף האבולה יודע מתי הוא צריך להתפשט ומתי לא?

תשובתי: מגיפת הנגיף, זו תוצאה מחוסר איזון. אנחנו מפרים את האיזון במערכת, ובכל דרגה שלה מופיעה איזו סטייה מהאיזון שאותו חייבים להשלים בכוח. כדי להשלים בכוח את חוסר האיזון ולהחזיר את המערכת למצב מאוזן, מתפרצת מגיפת האבולה.

מעל לכל המערכת נמצאת הדרגה האנושית, כלומר היחס בין בני האדם, העמים, המדינות. והשכבה העליונה ביותר שלו נקבעת על ידי איזון בעָם ישראל.

ישראל נמצאת בחלק העליון ביותר של הפירמידה האנושית במובן, שדווקא בתוכו בראש ובראשונה נדרש האיזון, ובמיוחד במדינת ישראל, שמייצגת היום את העָם הזה. ולכן סילוק של חוסר האיזון, ובהתאם לזה, את נגיף האבולה, תלוי קודם כל בעָם ישראל.

שאלה: לא מובן, מה הקשר בין הדרגה העליונה שבה אנחנו מתקשרים זה עם זה, כמו משפחה אחת או כמו אנשים זרים, לבין, איך איפה שהוא למטה שורצים הנגיפים?

תשובתי: אבל זוהי מערכת אחידה שכוללת בתוכה את כל הדרגות דומם, צומח, חי ומדבר. כל הטבע, זו מערכת אחת, שחוץ ממנה אין שום דבר.

הטבע כולל בתוכו כל מיני דרגות התפתחות של החומר, החל מהדומם, שבו האטומים מתחברים זה עם זה ויוצרים אלמנטים כימיים: פחמן, חמצן, נחושת, כסף, זהב וכדומה. ואחר כך באה דרגת הצומח עם כמות עצומה של צמחים שונים, דרגת החי והאדם.

תחת המושג "דרגת אדם" לא מתכוונים ליונק שהולך על שתיים, אלא השׂכל האנושי, הידע, ההתפתחות, התודעה, שמאפשרים לו לראות את כל ההשתייכות שלו למערכת אחת. מזה מתחיל האדם, שקובע, שנמצא במערכת אחידה אחת של הטבע ותלוי בכולם וכולם תלויים בו.

הוא רואה שהוא תופס את המדרגה הגבוהה ביותר, שעל ידי התנהגותו ויחסו לבני אדם, בזה שקובע את כל מה שקורה בכל שאר דרגות הטבע. בזה שעולה ויורד, האדם מעלה ומוריד יחד איתו את כל הטבע הדומם, צומח וחי.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 446, 19.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ממשלה אחידה של משפחה עולמית
נגיף האבולה הוא נגיף של חוסר איזון
האם החיידקים באמת חכמים יותר מאיתנו?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest