דף הבית / המשבר ופתרונו / "הרשו לי להכיר – הטבע!"

"הרשו לי להכיר – הטבע!"

שאלה: אתה אומר, שהאדם, כחולייה העליונה ביותר של הטבע, משפיע בעוצמה על התהליכים שלו. האם אפשר היה, במקרה כזה, לצפות מראש את האסון, הדומה למפולת השלגים בנפאל?

תשובתי: בהתאם לדרגת ההתפתחות שלנו. אם אנחנו לוקחים חלק בטבע ומגלים את הכוחות הפנימיים שלו, את התהליך הכללי שלו, את המערכת ואת המטרה שלו, אז ללא ספק, רואים את הקשר של האירועים, לא רק בעולם שלנו אלא גם בעולמות יותר עליונים. כי הטבע מקיף את כל המציאות, כולל גם את זו שנסתרת עכשיו מאיתנו.

שאלה: תמיד היו אנשים שמסוגלים להרגיש את מה שלא נגיש לתפיסתם של האחרים. לדוגמה, גם היום הצבא משתמש בשטח בגששים בדואים, שלפי סימנים "בלתי מורגשים" מסוגלים לזהות יותר מאשר אדם רגיל. אבל האסון בנפאל תפס באופן בלתי צפוי אפילו את התושבים המקומיים, שמאחוריהם ותק של הרבה דורות. גם הם לא הרגישו את התקרבות הצרה. למה?

תשובתי: אנחנו מתקרבים לאותו שלב, כאשר האדם יצטרך להכיר את הטבע ולקחת על עצמו את הניהול שלו. אבל היום אנחנו עדיין לא שואפים לזה, וכתוצאה מזה, הבדואים, המדריכים בהימלאיה ו"מומחי טבע" אחרים, מאבדים את יכולתם "לקרוא" אותו.

כי בשלב הנוכחי אנחנו צריכים לחדור לתוכו לעומק חדש, לגלות את תוכניתו ומטרתו, להבין את ההתפתחות שלו. בזה שאנחנו מאחרים עם זה, אנחנו לא משיגים כוחות בקנה מידה גדול יותר, ונשארים חסרי אונים…

שאלה: מה זה העומק החדש של הטבע?

תשובתי: זו אותה הדרגה, שלצורך היכרות עימה דרושה חכמת הקבלה. לכן היא מתגלה בימינו.

חכמת הקבלה מפתחת בנו רגישות לכוח הכללי והמקיף של הטבע. אם "מומחי הטבע" העממיים גילו את הכוחות הפרטיים והנפרדים של הטבע, אז היום היכולות האלה כמעט ואינן, מפני שמתגלה יותר ויותר הכוח הגלובלי הכללי.

הוא משפיע דרך הטבע הדומם, צומח וחי, אבל בעיקר, דרך בני האדם, באותה דרגה שאינה נגישה ל"ילדים" של המדבריות החמות, של ההרים המושלגים או של היערות הבתוליים. מאחורי הטבע המוכר להם מבצבצים קווי מתאר של הטבע כשלמות של הבריאה…

שאלה: איך אפשר לקבל מהטבע תגובה טובה?

תשובתי: אנחנו לא נקבל מהטבע תגובה טובה, עד שלא נשיג ונדע את כל המערכת. לקראת זה אנחנו צריכים ללכת, ודווקא כאן האנשים יזדקקו לחכמת הקבלה. כי היא פוקחת להם את העיניים על המערכת, ואז אנחנו רואים כיצד להיכלל בה בצורה נכונה. אם בכל רגע אנחנו נדאג להחזקת האיזון שלנו עם הטבע, אז הכול יירגע, יסתדר, ואנחנו נרכוש ביטחון בחיים טובים ושלווים.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 447, 21.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הטבע, זה אחדות
להתיידד עם השכל של הבריאה
הכול נוצר על ידי הכוח היחיד של הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest