דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חתימה טובה לכם בספר החיים!

חתימה טובה לכם בספר החיים!

laitman_2009-07-30_2156_us-70.jpg

"קליפת נוגה" זהו מצב "שחציו טוב וחציו רע", זהו מצב מאוד דק ומתוח. האדם עומד על הגבול בין ביצוע פשע גדול, או להיפך, מעשה מאוד טוב אם יקבל עזרה. אך הוא מתלבט ואינו מסוגל לנטות לא לשם ולא לכאן, כאילו שהתפצל לשניים ואין בכוחו לעשות את הבחירה הסופית, בכך שאינו יודע לאיזה צד של המאזניים להעביר את הגרם האחרון הקובע.

מצד אחד, הוא אינו מסוגל להסתלק מהאגו שלו, מהרצון הגדול ליהנות, מכל ה"רכוש" האגואיסטי שלו. ומהצד השני, הוא מבין שאם כעת הוא לא ישתחרר ממנו על ידי עזרה מלמעלה, הוא לא יוכל לעבור לצד השני ולהיכנס לעולם הרוחני. כך הוא עומד באמצע הכניסה, מבלי לדעת אל עבר איזה צד לפסוע, כמו אביר על פרשת דרכים. זהו המצב שבו צריך לעשות את הבחירה.

כאן יכולה לעזור לאדם רק הקבוצה, רק האור העליון, עליו למסור את עצמו בידי העליון ולעבור להשפעה באמונה למעלה מהדעת. והתפילה כאן היא לא על עזרה, כי הרי זה היה מסמל שהאדם כבר קיבל החלטה, אלא התפילה היא דווקא על אותו המצב שבו הוא אינו מסוגל לבחור. זהו מצב של תחילת השנה, תחילת השינוי החדש. מצד אחד, אנחנו מרגישים את עצמנו כרשעים, ומהצד השני, אין בכוחנו לסרב לעזוב את כל התכונות והמצבים האגואיסטיים האלה. איננו יכולים לתאר לעצמנו, כיצד אפשרי ללא זה, כיצד לעשות צעד כדי להתעלות מעל זה! רק האור העליון שמגיע אלינו במצב כזה, עוזר לעשות את הבחירה ומעלה אותנו אל האמונה למעלה מהדעת (ההשפעה מעל הקבלה).

כך מתחילה עבורנו השנה החדשה וזה נקרא "חתימה טובה בספר החיים". האור העליון, הבורא, חותם עבורנו את חתימתו בספר החיים וערֵב לאדם שמכאן והלאה הוא ילך בדרך הטובה. עד אז, כל מה שבכוחך לעשות עשה, כדי להביא את עצמך לבחירה הזאת. שנה חדשה, ראש השנה, בתרגום מדויק מסמלת "התחלת השינויים", "ראש השינויים", והם צריכים להיות אצלנו תדירים ותמיד לטובה, אל הבורא, אל ה"טוב והמיטיב".

מתוך שיעור על מכתבו של הרב"ש, 08.09.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest