דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חתוך קצה של ליבך

חתוך קצה של ליבך

"וביום השמיני ימול בשר ערלתו." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת תזריע", פרק י"ב, פסוק ג').

ביום השמיני, הבֵּן, המדרגה החדשה שנולדה מתוך שבע ספירות, מתנתק לגמרי מהאימא. אבל כדי להתקיים בהמשך, אסור לו להשתמש בבשר של ערלה, בשלושת הרצונות הכי כבדים והכי אגואיסטיים.

הוא צריך לדחות אותם ולא להרשות לעצמו להשתמש בהם, כמו שנאמר: "תחתכו קצה של ליבך", כלומר של הרצונות שלכם. כי ברצונות האגואיסטיים ביותר שלנו אנחנו נוכל להשתמש רק לאחר גמר התיקון.

תחילה כל האנושות עוברת תיקון, בזה שכוללת בתוכה רק את הרצונות כתר, חכמה, בינה, חסד, גבורה, תפארת, נצח והוד. ואילו "יסוד", הספירה האחרונה מהאורות שיורדים מלמעלה, שדרכה האור נכנס ל"מלכות" (לנברא), צריך לחתוך, לצמצם.

כלומר משתמשים גם בספירת "יסוד", אבל דווקא בה נעשה צמצום, כדי שהיא לא תעביר ל"מלכות" את כל האור שנמצא בה. זה חשוב!

חוץ מזה, ברית מילה מסמלת קשר שממומש דרך ה"יסוד" בין כל הספירות ובין "מלכות". לכן היא נקראת "ברית". כי ללא ברית מילה של היסוד, ללא הגבלה של שליטתו על ה"מלכות", הקשר הזה לא יכול להתקיים.

תחת המושג "ברית מילה" הכוונה היא, שאנחנו מסלקים את הרצונות הכבדים ביותר, את "לב האבן", שלא יכולים להיות מתוקנים להשפעה ואהבה. ואילו בכל שאר הרצונות אפשר להשתמש. ולכן דווקא לאחר ברית המילה האדם נחשב ל"יהודי" (מהמילה איחוד, קשר), כי עכשיו הוא יכול להתחבר עם הבורא.

שאלה: למה בשר הערלה נזרק לחול?

תשובתי: מפני שאתה לא יכול להשתמש בו. הוא שווה ערך לעפר גשמי.

בשר הערלה מסמל את הרצונות האגואיסטיים הכי חזקים ואכזריים, שבהם אתה לא יכול להשתמש בעל מנת להשפיע. אבל יחד עם זה הרצונות העלה הם בעלי ערך רב ביותר, ולכן, למרות שהם בוערים בך, אתה עכשיו משווה את ערכם עד לעפר הארץ.

שאלה: האם נגיע לכאלה זמנים שלא נצטרך למול את הוולד?

תשובתי: בגמר התיקון! אז כבר לא יהיו שום איסורים, שום מצוות, מפני שכל המצוות הן תיקונים חלקיים של תכונת ההשפעה והאהבה. אם תיקנת הכול, אז בכל הרצונות לא יישארו שום הגבלות! אתה תתחיל להשתמש בהם בחופשיות, מפני שעל כל אחד מהם תהיה לך כוונה על מנת להשפיע.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 12.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הנגיעה הראשונה בבורא
"וירא אליו ה' באלוני ממרא"
"ומבשרי אחזה אלוה"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest