חשכה כאורה יאיר

שאלה: הקב"ה נקרא בורא, מה הכוונה "בוא וראה". מה הוא רוצה שנראה?

תשובתי: בזמנו גם אני שאלתי את הרב"ש: "מה רואה אדם שמשׂיג את העולם הרוחני?". והוא ענה לי שאם נאסוף יחד לתענוג אחד גדול את כל התענוגים שהאנושות קיבלה במשך כל ההיסטוריה שלה, זו תהיה רק "הארה דקה", כלומר ניצוץ קטן, בהשוואה לתענוג הנמצא במדרגה הרוחנית הראשונה.

תארו לעצמכם שאתם נהנים כמו כל האנושות בכל הדורות! הרי זה כזה תענוג שאנחנו אפילו לא נצליח להחזיק בו! לכן, כשאנחנו משׂיגים את העולם הרוחני, הרצון שלנו רוכש כוונה על מנת להשפיע, ואנחנו כבר מסוגלים להחזיק את התענוג שגדול יותר מיליארדי פעמים מאשר התענוגים של העולם הזה.

ממה מקבלים את התענוגים האלה? – כדי להעביר את הרגשות שלנו, אני לא מצאתי מילה טובה יותר מאשר "הרמוניה" או "איזון", "חיבור של תכונות ותהליכים מנוגדים", זה נותן לנו הרגשת שלמות, הרגשת התענוג הגדול ביותר. נאמר ש"אין תענוג גדול יותר מהתרת הספקות", את זה בדיוק אנחנו מרגישים. כל הדברים שבעולם שלנו נחשבים למנוגדים, מתחילים להתחבר ברוחניות ומשלימים זה את זה, מאחר ואחד אינו יכול להתקיים ללא השני, כמו חושך ואור. כך באמצעות המסך, הרצון ליהנות והאור מתחילים להשלים זה את זה ולעבוד ביחד.

נאמר: "חשכה כאורה יאיר". והנה גם לפני הכניסה לעולם הרוחני אנחנו מרגישים חושך גדול, שבאופן פתאומי מתחיל להאיר כמו האור. וזו ההרגשה הראשונה והקטנה של הפגישה עימו. אך בהדרגה אנחנו נראה כיצד כל הבעיות והייסורים, השגגות והזדונות, פתאום יתחילו להביא לנו סיפוק והבנה של נחיצותם ושל הגיוניותם.

מתוך הרצאה הפתוחה בבית "קבלה לעם", 16.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
בטיולי בעולמו של הבורא
הרוחניות זו מידת ההידמות שלי לבורא

One comment

  1. תנוג עבורי הוא כשאני יכולה להנות את הבורא וע"י כך לקבל ממנו אור חוזר שימלא את הכלי שלי זו בקשתי ממך הבורא שאזכור תמיד שתהיה עימי כיאני לבד לא יכולה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest